Good morning sunshine

Idag när jag vaknade kände jag sådär igen, "nej, inte en dag till". Det är en halvmeter snö utanför, min kropp är ett helvete, alla jag känner är kära, jag har inga pengar att spendera och det hade varit så skönt att få sova lite till.
I vilket fall som helst så tvingade jag mig själv att gå upp, satte på mig dom största solglasögonen jag har för att slippa möta snö-ljuset som går som blixtar upp i hjärnan och mosar ens välmående på fem sekunder.
Jag satt vid köksbordet, läste dödsannonserna och försökta göra upp en plan om hur jag på bästa sätt, och med gott samvete kunde gå tillbaka till sängen och sova mer. Det enda jag kom fram till var jag borde träna, och att jag har massor av jobb att bli klar med innan jag kan få krypa ner under täcket. Skit också.

Tänk om man kunde få betalt för att blogga.
Då skulle jag göra det här till världens bästa blogg.

4 comments:

jennycatharina said...

men man KAN få betalt för att blogga! speciellt om bloggen handlar om mode eller något annat meningslöst. :) kolla bara på blondinbellas blogg. (HAHA)

evelina hultqvist said...

jenny: vi kanske ska starta en meningslös modeblogg och bli rika tillsammans? :)

Anonymous said...

din blogg är ju redan bland dem bästa :)

Anonymous said...

klara tog orden ur min mun. du kör ju redan en av världens bästa blogg.

du kan lägga till googles roliga reklambanner och tjäna lite så sätt. kan bli intressant att se vad skulle välja med dig.
för mig handlar det bara om att träffa singlar och alkoholmissbruk.