Askerön i mitt hjärta

Jag längtar väldigt mycket efter sommaren just nu. Blir glad av att solen kikar fram var och varannan dag, men det är fortfarande alldeles för kallt och mörkt. Man börjar känna våren lite, och får sån himla mersmak. Jag vill gå utan jacka, jag vill använda solglasögonen och dricka mitt kaffe ute! JAG VILL HA VÅR, MEN SPECIELLT SOMMAR!

Längtar så otroligt mycket efter vårt sommarställe, hav, bryggor, sand och sena sommarkvällar. Inte en enda gång förra året var jag där. Inte en enda gång. Det kändes konstigt att spendera hela sommaren i stan, och hela tiden tänkte jag att jag skulle åka dit, men plötsligt var det höst. Försent.
Jag hittade en gammal bild jag tog när jag och Daniel tillbringade en helg där för några år sedan. Det var en Hösthelg i början av November, så självklart kan man åka dit även när det inte är sommar, men det är inte samma grej. Ja, jag vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget, men jag längtar efter ganska mycket sommarsaker just nu.

Puss!

5 comments:

Anonymous said...

uteserveringar med en svag ljummen bris som smeker en i ansiktet samtidigt som man röker och tittar på brunbrända människor som flanerar med bara axlar och shorts. vore inte helt fel.
göteborg är fint på sommaren dessutom, eller hur?

evelina hultqvist said...

Aww. När du säger så där får du Göteborg att låta som en underbar sommarstad, och visst, ibland så. Jag föredrar dock att bli smekt någon helt annan stans, på en helt annan plats, men gärna med en cigg i handen. Haha.

Anonymous said...

uteservering med en kall nyupptappad öl och en cigarett i kreuzberg är oslagbart. pumpande techno i öronen och kreativiteten som flödar i varje gathörn.

evelina hultqvist said...

Jag röstar för iskall öl, musik, filtar längst ut på bryggan vid mina föräldrars sommarställe (utan föräldrar givetvis) tillsammans med den man tycker om mest.
Men där kröp den lilla romantikern i mig fram, usch.

Har dock aldrig varit i Kreuzberg. Det kanske slår allt.

Anonymous said...

vi är nog alla obotliga romantiker innerst inne. och det där låter ju inte helt jäkla fel det heller. sommaren ska väl trots allt spenderas vid havet och inte inne stan.