Dagens pepp

Var precis med om en himla rolig/gullig sak.

Fick ett samtal från Telenor angående mitt företag, jag pratade med en tjej, och det var ett sånt där vanligt "babbla på om bra erbjudenden"-samtal. Hon lät lite nervös, som om det var hennes första dag, och mycket riktigt så var det också det. En liten bit in i samtalet frågade hon mig vad det var jag jobbade med, och jag svarade att jag fotograferade, frilansade som fotograf. Hon började fnittra lite (som om hon redan visste det, och mycket riktigt), och hon tappade bort sig en aning. Jag tyckte hon var jättesöt, när hon ursäktade sig och sa att det var henne första dag på jobbet. Blev absolut mer lockad av att prata med en "vanlig" människa och inte en sån där föräljarrobot som brukar ringa.
Hon frågade om hon kunde maila iväg lite info till mig, och jag tackade ja.
Några minuter senare dök det upp ett mail i min inkorg med mer information om det vi pratat om. I slutet av mailat hade hon skrivit ett litet privat meddelande om att hon visste vem jag var, när jag sa att jag jobbade som fotograf hade hon kommit på det, att hon brukade kolla på mina bilder och att hon tyckte att jag var otroligt duktig. Och dessutom en liten påpekan om att komplimangerna inte ingick i försäljningssnacket. Haha.
Så gulligt. Jag blev förvånad, men så glad, att en helt random person ringer till ett helt annat ärende men ändå vet vem man är.

Dagens pepp vill jag lova. Sånt är alltid så himla roligt.
Hoppas hon kollar min blogg och läser det här. TACK!

4 comments:

Anonymous said...

gud vad cute! älskar sånt!

Anonymous said...

såg du fotografen på svt 2 nyss?

"K special. Dokumentär om fotografen Carol Jerrems. Hon utmanade mediet på olika sätt. Bland annat fotograferade hon sig själv under sin sjukdomstid strax innan hon dog. Medverkande: Carol Jerrems. Även 18/03."

evelina hultqvist said...

ghaz: ja, det är verkligen peppen. kan få en halvpissig dag att bli så fin. haha.

tlvott: fan. hade gärna sett det där, men missade. typiskt. tack för tipset.

Anonymous said...

var kan man se mer av dina bilder?