dan före dan

gårdagen var upp och ner. panik i stan och ännu mer panik när mitt kort plötsligt bestämde sig för att jag inte fick handla fler julklappar!! fick panik över min slösaktighet och åkte hem till mina föräldrar i öjersjö för att "deppa" lite. där hade det kommit massa snö, och när jag gick av bussen började det toksnöa ännu mer. efter en timme i värmen vadade jag hem till min brukare och hämtade upp henne för att åka mot stallet. där var julstämningen på topp och jag fick sån sjukt god feeling fastän jag egentligen hatar hästar!!!

efter jobbet blev jag spontanbjuden på hummer och kräfor av mina föräldrar. LYX! vi drack finvin och det snöade på utanför. kändes skumt att sitta där och äta hummer och lukta häst en rätt vanlig tisdag, men ändå. DEN PERFEKTA TISDAGEN (dessutom dan före dan)!
i natten åkte jag tillbaka mot majorna, snön har lagt sig även i stan och allt var mysigt. på promenaden hem hördes plötsligt ett konstigt ljud från ovanför och några sekunder senare var hela den fina vinterhimelen full av svarta fåglar som flaxade runt runt ovenför oss som ett stort täcke där vi stod i allt det vita. kändes typ som en film och jag önskade att jag hade kameran med mig.

No comments: