32 frågor om året som varit

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?: åt sushi.

2. Höll du några av dina nyårslöften?: hade inga det här året heller.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?: ja!
4. Dog någon som stod dig nära?:
5. Vilka platser besökte du?: sverige, ungern, värmland, stockholm och alla platser i mina dagdrömmar.
ungerskt badhus i maj.
6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?: en alldeles egen lägenhet och en bättre sysselsättning.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?: inget speciellt datum, men vissa dagar. t.ex. när jag och joel gjorde slut, när jenny flyttade till thailand, varma sköna sommardagar.
jenny på flygplatsen innan hon drog iväg till andra sidan jorden.
8. Vad var din största framgång 2009?: mina två fina fotoutställningar!
löparhuset i mars
9. Största misstaget?: vill inte ångra någonting, försöker stå för allt jag gjort.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?: svininfluensa, korsbandsinflammation, spysjuk, psyksjuk och lite sånt gott.
11. Bästa köpet: god mat och gott vin.
12. Vad spenderade du mest pengar på?: 1. hyra, 2. mat, 3. övrigt (kläder, alkohol, spårvagnskort etc.)
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: att jag fick så otroligt fin och bra respons på mina utställningar! tack!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?: cripple and the starfish - antony and the johnsons, brothers on a hotel bed - death cab for cutie, feather - little dragon, im yours - jason mraz / jah cure and lil wayne remix, If i were a boy - beyoncé, halo - beyoncé, empire state of mind - jay z and alicia keys, empire state of mind (part two) - alicia keys. och många fler.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: jämfört med förra året var jag nog ledsnare, men jämfört med tidigare år var jag gladare.
16. Vad önskar du att du gjort mer?: varit driftigare och kämpat mer, både för det ena och det andra.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?: bråkat med folk jag älskar.
18. Hur tillbringar du julen?: med familj och lite släkt i föräldrahemmet utanför göteborg.
kusin, pappa, moster under gårdagen.
19. Blev du kär i år?: jag var kär när året började, och är det fortfarande.
kärlek som inte försvann.
20. Favoritprogram på TV?: har inte tittat mycket på tv.
21. Bästa boken du läste i år?: människorhamn, samt alla camilla läckberg böcker (haha).
22. Största musikaliska upptäckten?: ganska mycket, men bland annat death cab for cutie, sedan har jag återupptäckt alicia keys (men det gör jag ju varje år).
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?: en väldigt fin jacka.

25. Något du önskade dig men inte fick?: säkert, men kommer inte på något just nu.
26. Vad gjorde du på din födelsedag?: var i ungern med familjen, firade mammas 50års dag och våran (min och emmelis) 44års dag genom att dricka mycket öl och skumpa.
mammas 50års dag firade vi genom att halsa en flaska skumpa vid kanalen.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?: ja, men ingen idé att tänka på nu.
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?: snygg, cool, sexig.
29. Vad fick dig att må bra?: att umgås med jenny, niklas och andra underbara vänner.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?: som vanligt ingen alls.
31. Vem saknade du?: joel (efter vi gjort slut), jenny (när hon var i thai och efter att hon åkt tillbaka) och typ alla andra vänner som bestämde sig för att flytta utomlands eller till annan ort i sverige. svin!
32. De bästa nya människorna du träffade?: ni vet själva vilka ni är.

1 comment:

jennycatharina said...

så jävla fint. älskar dig.