Jag är myggbiten, du är uppdaterad



Det ligger kläder över hela golvet, kamerautrustning och annat som jag inte haft tid att få ordning på under förra veckan. Min säng luktar svettigt och lakanen ligger i små korvar. Jag borde byta men orkar inte, och dessutom luktar som säkert lite Joel. Han började jobba idag, Göteborg - Oslo varannan vecka, lite trist men bra för honom. Själv har jag strosat runt i förmiddagssolen i staden och tänkt på livet, hur snabbt det kan gå från dåligt till bra och tvärt om. Jag har fått ett äckligt myggbett på ögonlocket, det är värre än mina tusen andra, och när jag vaknade imorse så insåg jag att jag även hade två brutala bett på rumpan, ett på varje skinka. Myggorna älskar mig, men jag hatar dom, hur svårt ska det vara att fatta? Det är inte okej.
Nåt som däremot är okej är att var pirrig av känslor, och att tycka om någon. Att somna och vakna med någon så sjukt fin, att bli så där barnslig och glad som man bara kan bli när man har träffat nån som är speciell. Gött och lite läskigt på samma gång, men mest bara jävligt gött.

-
Den här veckan ska jag försöka hinna med så mycket som det bara går, försöka få gjort massa saker jag tänkt på länge men bara inte haft tid för eller orkat ta tag i. Jag ska försöka få klart bloppis-grejen, byta säng, fixa sängram, storstäda både sovrum och toalett, fixa inför en överraskningsfest, få ordning på hemsidan, gå till läkarn x2, klippa mig och skaffa ett till jobb. Haha, vi får se hur det går, slappheten tar så lätt över men vädret ska ju bli sämre på onsdag.

No comments: