Djur jag inte gillar

Lista över några djur som jag verkligen inte tycker om:

- Ormar. Är inte hysteriskt ormrädd, men det djuret alltså det är få gånger som jag ryser så som när man stöter på dom ute i det fria. Sättet dom rör sig på, låter, ser ut! Uäk! Och dessutom är en del av dom farliga.
- Hajar. Sedan jag var liten har jag haft mardrömmar om hur en sex meter lång vithaj ska komma och hugga ihjäl någon man älskar en vacker sommardag när man står i knähögt vatten. Haha.
- Krokodiler. Seriöst, borde inte det djuret vara utdött? Så snabba om dom vill, så luriga och på tok för mycket tänder.
- Fästingar. Små blodsugande monster, det är allt jag har att säga.

4 comments:

Anonymous said...

Blodiglar! Det finns inget äckligare djur.

Anonymous said...

Men ormar ar ju helt underbara!Jag forstar vilda ormar, dom ar laskiga.Men ormar ar valdigt mysiga att kela med.:)Hajar, I GET YOU!Jatteskrajj for hajar,t.o.m pa supergrundt vatten!Krokodiler ar ju safasinerande!Dom ar ju typ som dinosaurier!Fastingar borde inte fa leva alls.
If you want my opinion!;)
Pa tal om hajar ska jag ju till Miami om en vecka,massa hajar dar!:S

Anonymous said...

ha! jag är fobiskt rädd för hajar. börjar skaka och nästan gråta bara jag ser vithajar på tv. många tycker att jag är dum i huvudet. "vadå, som om du kommer bli dödad av haj, då borde du ju vara mer rädd för blablabla". men äntligen ngn som förstår. tack. haha.

förresten, har följt din bdb i typ två år, ÄLSKAR dina bilder. du är nog egentligen den som fick mig att vilja börja fota. kommer ihåg att jag frågade vad du använde för kamera (jobbig tjej) och efter det köpte jag en 350d! haha.
din blogg är förresten superfin, den också.

evelina hultqvist said...

nonkomform: vet för lite om blodiglar för att kunna hålla med dig, haha. men det är jag glad för.. bara namnet får ju en att rysa.

jossan: luv you.

severina: tack så mycket, om du bara visste hur glad jag blir av att höra det där. peppen!

skönt att höra om vithajsfobin, eller skönt och skönt, jobbigt för dig men alltid gött att inte vara ensam :)
kram