Blommor


Bytte precis lakan i sängen. Älskar att krypa ner i nya lakan, och det blir bara ännu bättre om dom är fint blommiga och våriga. Kände att jag var tvungen att dokumentera för att dela med mig av hur underbart bra jag förhoppningsvis kommer att sova inatt.

När jag ändå var igång med kameran och fotade blommiga lakan så tänkte jag att det var lika bra att köra på med lördagens secondhand fynd som till större delen också råkade vara blommiga. Ett mönster jag är väldigt svag för.
Emmeli bara tittade på mig och det jag hade inhandlat med orden "Du är en sån kärring", men, men. Sån är jag och jag är stolt. Haha.
Vi hittade i alla fall en jättemysig ny liten källaraffär när vi promenerade runt på Hisingen under lördagsförmiddagen. Jag hittade min dröm-stol och mina dröm-tallrikar, men fick hålla mig från att köpa det eftersom jag verkligen inte behöver mer hushålls-grejer. Suck.
Kläderna däremot, dom gick vi loss på. Det luktade ganska unket och dom hade inget provrum, men det var så tidigt så vi var ensamma där. Sprang runt i för stora skor och klänningar ett bra tag innan vi bestämde oss. Jag inhandlade bland annat denna blommiga lilla jacka/blus och en liten väska, fick skärpet på köpet. Och sjalen kunde jag såklart inte låta bli, gillar ju sånt för mycket för mitt eget bästa.

No comments: