Alla mina minnen i en liten ask

Jag är ensam kvar, på väg hem och det är sent. Jag lyssnar på musik och längtar efter en varm säng. Vi två känner inte varandra, jag har aldrig sett dig förrän idag. Jag är framme men du öppnar inte dörrarna. Först blir jag varken arg, eller rädd. Jag är för godtrogen, kanske dum? Tänker att du inte ser mig, men så ropar du på mig och jag svarar, "kan du öppna?". Du säger att det inte går, att jag är för fin för att du ska kunna göra det, att jag måste komma närmare. Det är kanske då jag förstår att du är ett svin, ett äckel, en dålig människa. Igen ber jag dig att öppna för mig så att jag kan få komma hem. Jag försöker låta säker, glad, oberörd när jag går fram till dig. Du säger att jag är söt, vacker, whatever. Jag tror jag svarar tack. Varför gör jag det egentligen? Sedan tar du tag i min arm, säger att du ska ha en kram, säger att du vill ha en puss. Ja ber dig att låta mig vara. Du ber mig att sätta mig i ditt knä. Kanske börjar jag få panik men min ilska överröstar allt det andra. Jag svär högt, tänker inte sätta mig där, aldrig. Du vill "bara prata lite", säger du och håller hårdare. Lukten av svettig äcklig gubbe når min näsa och mår illa. Du drar mig till dig, försöker göra nåt du inte ska. Jag skriker att du ska öppna den där satans jävla bussdörren.

Utanför går en kvinna förbi, och hon ser.
Tack gode gud för det.

6 comments:

Anonymous said...

what! det där lär ju inte alls speciellt bra. nu blev jag jävligt arg och ville slå någon så käften klickade ur led. han ska vara glad att det var en kvinna och ingen som jag som kom förbi.

SaraMy said...

Is this for real? Fan vad min manshat späs på när man läser sånt där. Eller hör sånt där. Hoppas inte att det var bussen hem och att han kör där ofta. Hoppas att du inte begränsar dig och låter bli att åka buss på grund av den idioten. Hoppas att du köper en rödfärgad pepparsprej och om det händer igen sprejar du sönder nyllet på honom och anmäler till polisen. beskrivningen 'busschauför på buss nr. xxx med röd färg i ansiktet' kan dom inte missa!


xoxoxo

Anonymous said...

AAAAAAH blir så jävla arg. Äckliga äckliga gubbar. Att de inte förstår hur de förstör. Hat.

Du är bra. Ta hand om dig.

Anonymous said...

Fy i jävla helvete. Jag blir alltid så JÄVLA förbannad när jag läser sånt här, och att det (fortfarande) ska behöva vara såhär. En "tant" hade aldrig (eller ja, finns väl något enstaka fall, kanske..) gjort något sådant, eller haft den undermedvetna makten över en, till dig, jämnårig kille.

Vilket as. Anmälde du?

Anonymous said...

Allvarligt Evelina, du måste anmäla. Annars ger du den här gubbjäveln rätt att fortsätta.

evelina hultqvist said...

tlvott: nej, sånt är inte speciellt bra. tack för omtanken. hade varit bättre om det var du som gick förbi, men du vet väl att kvinnor också kan slåss?

saramy: äh. det är sorgligt att man ska behöva vara rädd som kvinna och det är ett hån mot alla snälla män där ute att vi ska behöva vara rädda. men sånt är livet antar jag? sjukt.
har faktiskt en rödfärgad peppersprej, borde bli bättre att ha med mig den bara.

anonym: ja, det är helt sjukt. tack för omtanken!

anna: det är sorgligt att det ska vara så här. anmälde till bussbolget, men dom kan inte göra nåt. ord mot ord, och inga övervakningskameror.
man känner sig så jävla uppgiven.

tänker på min lillasyster och om det skulle varit hon som åkte med bussen.