Landet

igår när jag var hemma hos mina föräldrar så hittade jag några gamla minneskort längst in i en garderob. dom flesta innehöll nästan bara poserbilder på emmeli, men ett av dom speglade min favoritplats på jorden, nämligen landet. det är min fristad, min idyll och den enda plats som jag har kvar från min barndom. för längesedan när man fortfarande kunde få tag på tomter med segelbåtsdjup och massor av hav utanför dörren så köpte farfar en sjöbod på den här ön. sedan byggde han om sjöboden till ett litet underbart rött hus längst ut på en kilppa. sedan dog han alldeles oväntat och snabbt, och barnen fick hans livsverk. nu delar pappa och hans syster på två hus där ute. ett uppe på berget som blev hennes, och det här nere på klippan.
längtar efter sommaren.









2 comments:

Peters bildmagi said...

Riktigt fina bilder :-)

Anonymous said...

älskar färgtonen !!