fett bra helg!

imorse vaknade jag och kände mig så himla glad och lycklig. ingen baksmälla, ingen ond mage, inga bekymmer. ville prata med min egen spegelbild när vi möttes på toaletten men nöjde mig efter en tanke på hur det skulle framstå med ett leende. ett stort leende.
lyckan höll i sig i några timmar tills jag råkade svälja foliét på tablettkartan till mina p-piller. det satte sig på tvären i halsen och jag blev alldeles kall inombords. hypokondrikerdrag som jag har så trodde jag ju minst att jag skulle dö. efter lite gråt, skratt och kväljningar försvann det dock ner i magen och jag kunde fortsätta vara glad igen.

den här helgen har varit bästa på länge. i fredags fick jag min superfylla som innehöll allt från dans, små intriger till att ramla på blöta gräsmattor och träffa vänner man inte sett på länge. och igår fick jag både spelning och filmkväll med glögg. spelade gjorde Eight arms som bland annat består av två av mina bästa vänner, och jag är ju egentligen inte en hardcore tjej men jag talar verkligen från mitt ärligaste ärliga när jag säger att det var riktigt bra. sedan såg vi UP, så himla fin och bra! minns typ inte senaste gången jag skrattade så länge och mycket under en film. var till och med tvugna att pausa för att torka bort alla skrattårar ur ansiktet.

idag är det fars dag, eller igår egentligen eftersom klockan är över midnatt. jag kom ganska nyss hem från en god middag hos mina föräldrar. det är så skönt med min familj nu för tiden, aldrig ett ont ord eller bråk. vi pratar om allt, mår bra tillsammans och skrattar mycket. till och med min lillasyster som bor i england var med ikväll via datorn. perfekt avslut på en sån här helg.

No comments: