Ingenting

Klockan är ett och jag har inte gått upp ur sängen. Sov som en sten inatt, fast besluten om att komma bort från alla jobbiga tankar. Och på sätt och vis verkade det funka, minns inte en enda mardröm från dom senaste nio timmarna. Vaknade dock med en brännande känsla i magen efter fyra kvällars ganska hårt alkoholintag. Osoft att jag har lämnat min magmedicin hos Joel och inte precis är översugen på att gå dit och hämta den.
Efter den här veckan måste det förändras. Jag kan fan inte leva så här. Jag kommer ta kål på mig själv.

Var precis inne på arbetsförmedlingen och kollade på deras betalda utbildningar som jag fått tips om. Undersköterska kändes som ett steg i rätt riktning, och jag var till och med beredd på att lägga företaget i vila, sluta fota och säga upp mig från min deltid för den utbildningen. Men NEJ. Det verkar så klart som att jag inte får gå den innan jag fyllt 25. Jävla kukdiskriminering!

Nu är det dags att röra på sig. Det är massor av saker som jag har lovat mig själv att hinna med idag. Vi får se hur det går, antagligen åt helvete.

Emmeli började förresten måla en tavla på mig, sedan flippade hon och började måla över den. Just nu ser den ut så här och jag älskar det. Funderar nästan på att göra en plastikis för att få den sköna looken. Känns som det skulle passa mig.



3 comments:

Anonymous said...

men senanmäl dig till vanlig undersköterskeutbildning? vi andra får ju ta csnlån liksom... tar ju bara ett och ett halvt år att bli det.

Anonymous said...

hon gör fina saker din syster. du också, men det har jag sagt förut.

Billy said...

helvete va ball tavla. och diggar (eh hatord men) dina foton också, fantastiska.