Hjärndöd 2,0



Lyssnar på tystnaden och försöker göra en testversion av högskoleprovet från 2004. Vill gråta, det är fan sorgligt hur osmart jag känner mig. Har alkoholens glada dagar gjort mig till ett jävla kolli, eller vad är grejen med att inte kunna koncentrera sig och tänka logiskt när det kommer till problemlösning? Jag vet inte om jag vågar fortsätta med provet tills jag kommer fram till reslutatet. Tänk om det är ännu värre än jag tror?

Hade i vilket fall som helst varit gött att göra högskoleprovet, och sista anmälningsdag är ju imorgon. Att våga eller inte våga, det är frågan.

3 comments:

emelie s. said...

gör det!

Julia said...

Håller med tidigare, gör det!
Ska själv ta provet. Lite skrämmande, men lika bra. Gymnasiebetygen håller inte alltid...

Anonymous said...

Hoppas du anmälde dig! Jag har gjort det 2 gånger, första gången när jag gick på gymnasiet. Det märktes en otrolig skillnad i hur jag uppfattade uppgifterna, för man ÄR mycket mer strukturerad när man pluggar aktivt. Märker nu när jag har börjat plugga på högskola igen att man känner sig som en hjärndöd idiot som inte klara minsta lilla tankeverksamhet, men nu börjar jag även se att man lär sig igen, sakta men säkert, som det ju blir på gamla da'r ;) det gäller bara att ta tag i det och acceptera att man för tillfället är en akademisk idiot, och att man kan ändra på det... hoppas det går bra för dig!