fortsättningen

när jag var hos maja (min frisör) sist så hittade hon ett grått hår. först blev jag förfärad över det tjocka döda hästhåret som hon rykte bort och sträckte till mig. jag satt och tittade på det med fasa i blicken medans maja berättade att det är väldigt vanligt att man får några gråa hår när man går igenom riktigt jobbiga grejer.
det där håret hade suttit ett tag konstaterade hon, så det kom antagligen någon gång under dom veckorna när jag höll på att gråta hjärtat ur mig i början av augusti.

när hon berättat det där så kunde jag pusta ut lite. vill inte bli gråhårig ännu, men att få en bekräftelse på att livet ibland kan vara så jävligt att man får gråta hår kändes nästan lite fint.
eller jag vet inte, men ändå.

tror att det här kan bli en riktigt bra höst och vinter i alla fall.
fastän jag kommer sakna badkaret på chapmans nåt otroligt när jag inte får stilla mitt badkarsmissbruk så finns det andra saker som jag värderar högre. jag har världens finaste familj som jag hoppas det blir många mysiga middagar tillsammans med, och för att inte tala om mina fantastiska vänner. dom flesta finns inte kvar i stan, men skypedate med rödvin och tända ljus är ej att förakta!

Och sist men inte minst ser jag fram emot att få kramas under stora jackor, se på bra film i sköna soffor, dricka té, dricka glögg, äta pepparkakor, ha snöbollskrig och kanske ligga och tina under täcker tillsammans med någon man tycker om.

4 comments:

Caht said...

Fint och hoppfullt så det blev över till även mig

Pusslaren said...

mnah, fint skrivet, och jag vill också ha glögg.

ida said...

Huraaa för hösten

ingridlinnéa said...

så fint!