Inte för kärlek



inte för kärleken
inte för att få gå hem ensam klockan ett på natten
inte för en lång väntan utan något formellt slut,
eller alla dom där timmarna mellan små, små stunder av lycka.

jag pratar inte om att jag vill vända tillbaka,
eller om att gårdagen på något sätt var bättre än den här dagen.
jag pratar inte om tårar som redan gråtits,
eller mat som redan är uppäten.

jag tror jag pratar om framtiden,
och hur det är möjligt att den kan göra så ont när man hört minst tusen gånger att,
"det man inte vet har man inte ont av"

2 comments:

Anonymous said...

Det gör ont att veta men lika ont att undra. :) vad fick du i födelsedagspresent?

evelina hultqvist said...

så sant som det är sagt.
just det ja! tänkte ju postat ett inlägg om mina fina presenter. fick lite smått och gott av mina vänner, en sjal, alfapet, nässecär (hur man nu stavar till det? haha), nya hörlurar, ett par skor, blommor, cocco pops, hårspännen, en bok och annat fint. av min syster fick jag en klänning och ett par skor, av mamma och pappa ett presentkort så att jag kan köpa min favorit bodylotion, en ny plattång för min andra gått sönder, och lite lush-grejer :)