kärlek

när jag vaknade imorse och gick in i garderoben blev jag paff, hade inga kläder där inne. eller jo, en enorm stickad tröja och en hundtandsmönstrad liten 90tals väska. sedan kom jag ihåg att jag flyttade alla mina kläder och massor av fler grejer till emmeli igår.
hon är så himla gullig! hon var inte hemma igår när jag kom med mina grejer men på dörren hängde en lapp där det stod, "välkomen hem ejan". och jag som tyckte att dagen varit en pina blev så himla glad! sedan när jag gick in i köket stod det en blomma på bordet, och en till lapp med en liten hälsning.
tvillingkärlek forever säger jag bara. tänk att vi äntligen fick tillbaka varandra och får bo ihop igen! haha.

-
hör det inte lite till med deppiga bilder och sorliga men fina citat från kärlekslåtar när man precis gått ur ett förhållande? jag tror att det gör det, och jag tänker nog fortsätta ett tag - mest för att det känns fint. känns som att det bloggen får lite "krydda" ehe. krossade hjärtan och kärlekslängtan kan ju alla relatera till på ett eller annat vis.
sen vill jag säga en sak till. jag är inte så ledsen längre, visst händer det att jag gråter men på nåt sätt har jag kommit till insikt om vad som händer och jag är med på det. så just nu gråter jag inte för att förvirringen är total och mitt hjärta känns som ett tomt svart hål, utan nu är det mer insiktstårarna. dom som kommer när man förstår att man förlorar pojkvän, bästa vän och bostad i ett enda drag. det där med att förlora bästa vännen skrämmer mig mest, för det är ju på det planet man vill ha kvar varandra.
just nu gör jag rätt. jag vet det. jag vill det här.

tror dock att ups n downs är att räkna med dom kommande månaderna. kärlek är ju ingen lätt sak precis.

9 comments:

bea said...

kärlek är verkligen ingen lätt sak. men hellre att det går som en bergochdalabana är att det går som en spikrak lång linje, så trist.
Snäll syster du har :)

Andrea said...

bävar verkligen inför den dagen jag och min pojkvän gör slut... han är också min allra bästa vän och kan man inte få det att funka som vänner när man gjort slut så blir det ju dubbel sorg på nåt sätt.

men heja dig! det här klarar du dig såklart igenom, även om det kan ta ett litet tag!

ina said...

kram till dig och tänk vad bra att din fina syster finns!

- said...

Vilken fin syster, jag blir avundsjuk.

erika said...

facebook-skadad, hittar inte gillar-knappen. men det gör jag iaf. gillar texten, alltså. att du trots hjärteont och allt, ser en ljusning. det måste man och det gör mig glad, fast jag inte alls känner dig, att du mår bra. det är du värd.

Hallånet said...

Citaten från kärlekslåtarna hör iaf definitivt till. Min senaste, och hittills ultimata, breakup-sång var Snow Patrol's You could be happy. Rekommenderas, suck. Kram och skål för (tvilling)kärleken!

www.danielochannaiparis.blogg.se said...

Men oj!
Jag blev tårögd och väldigt förvånad och lite ledsen i ärlighetens skull, nu.

Jag har läst din blogg slaviskt under ett år men så har jag flyttat till Paris nu, haft en massa att göra, köpt ny dator och inte haft kvar mina favoriter. Så ikväll tänkte jag att jag skulle gå in på mina favoritbloggar, därbland din och mysa mig in i dina bilder och berättelser, så har ni gjort slut och du är ledsen. Inget fel att vara ledsen, det brukar bli bra bilder då men ja.

Ni verkade så fina tillsammans och nu känner jag mig som en tönt att sitta och bli berörd och ledsen över att ni har gjort slut men jag beklagar hjärtesorgen och jag vet hur det känns!

din blogg är fortfarande väldigt fin , jag gillar den och nu läggs den in på mina favortiter igen!

Salut!
Anna

remcee said...

Jag gick nyss ur ett nästan 2 årigt förhållande och orkar varken skriva, fota eller äta. När jag läser det du skriver så mår jag lite bättre. Tack!

fanny said...

haha såg din bild på chagrin. blev lite chockad för att jag kände igen någonting!