En bra dag

min bästa vän jenny är moster till världens sötaste lilla tjej. idag var hon barnvakt och kom och hämtade mig och emmeli för en dag i slottis tillsammans med gullungen.
duktiga tjejen!
vi gick och kollade på fåglarna.
esi såg skeptisk ut när moster jenny dansade runt bland pingvinerna. jag däremot, hade the time of my life.
sedan blev hon glad. dessutom blev vi kompisar med en pingvin.
världens finaste moster och unge.
jag och jenny agerar mammor genom att fixa och greja och knäppa fast och dra ner byxben och gosa och ja... ni fattar.
emmeli höll mest i kameran, men esi gillade henne mycket ändå.
*lycklig*
linse älskar att peta på linsen.


mellanmål innan det var dags att sova middag.

sedan chillade vi på ballen och vräkte i oss massa onyttigheter.
jag och emmeli gick förbi min och joels lägenhet på väg hem för att hämta en kudde.



det var allt för idag. och det var en bra dag.

6 comments:

Michaela said...

vackert.

jennycatharina said...

det var en svinbra dag.
nu ska esi snart sova lunch. klockan är halv nio.
puss.

sannah. said...

Usch, det är synd att jag bara är periodare på din blogg, men tyvärr sant. Den är underbar, tror jag måste lägga om mitt schema så jag kan klämma in ett block Ejansbloggläsning varje morgon innan jobbet, för att få min dagliga dos smile. Och den där varma känslan i bröstet. Klyschigt, men fan ack så sant! Det jag egentligen skulle kommentera om var inte alls det där, men jag kände att du är värd allt beröm i hela världen, så jag kunde inte riktigt låta bli. Det jag skulle fråga från början var hur du vågar lägga upp så fina bilder på nätet utan copyrightstämpel och så, är du inte rädd att folk ska sno dem och hej och hå..? Jag vet i och för sig inte hur det funkar, men jag vill aldrig lägga upp mina finaste bilder på nätet, för jag får för mig att de inte längre är mina då.. Äh, det där kanske inte ens var en fråga. Nu ska jag sova, förlåt för besväret, och tack om du orkade läsa igenom allt. Pokish.

josefin said...

Fin dag! Önskar att jag kunde vart med.:)
Älskar er!

evelina hultqvist said...

sannah: tack för en väldigt fin kommentar. svaret på din fråga är att jag är orolig över det ja MEN jag lägger aldrig upp bilder i högupplöst format och så. om någon idiot känner för att sno bilder (vilket faktiskt har hänt) så kan jag inte göra så mycket mer än att trösta mig med vetskapen om att personen i fråga inte kommer kunna använda dom till så mycket. däremot är det fritt fram för vem som helst att låna mina bilder till nästan vad som helst bara det finns en byline/länk till mitt namn eller min hemsida.

kram på dig!

Anonymous said...

gudomlig unge ochbilden på ungen