När Emmeli polade med pola

Igår var Emmeli här en sväng. Som vanligt satte hon sig vid min dator och började kolla på gamla bilder, sedan frågade hon mig om jag kunde visa henne polaroideffekten. I flera timmar satt hon sedan och polaroidiserade bilder.
Hon har ju inte haft någon kameran på jättelänge, och inte heller photoshop så det här var nog heaven 23 för henne.
Idag smög jag in i hennes mapp och kikade. 99% av bilder hon hade valt ut var såklart på henne själv. Haha.

Dom flesta har nog ingen av er sett innan. Här är några av dom:


Emmeli och mamma på hotellrummet i Budapest en morgon när vi tjafsade om vad vi skulle hitta på / Emmeli och jag på landet runt midsommar.


Emmeli posar upp i den blommiga baldakinen / Danmark 08, påhälsning hos en fotograf. I hand trädgård hittade vi err förstoringsglas som var våran bästa leksak på länge.


Emmeli och Jossan på Publiks 8års fest. Vad Josefin gör och varför hon tar sig både på brösten och mellan benen kan jag inte svara på. / Emmeli är trött på hisingen runt kryssning.


Picknick hos Jenny / Fotografering vid trälen i vintras.


Emmeli i lösbröstvårtor och bröderna lejonhjärta friss bättrar på sminket på luderkupan / Emmeli kör kändislooken.

5 comments:

josefin said...

Kul effekt! Älskar alla bilderna, dom är underbara.
Fattar verkligen inte vad jag fick för mig att göra på kortet...

klara said...

Hej Evelina! Jag har nominerat dig som "Kreativ Blogger" på min blogg eftersom din blogg äger! Vore kul om du ville låta bollen rulla vidare :) http://klarastiger.blogg.se/2009/july/kreativ-blogger.html

Anonymous said...

Om man googlar "polaroideffekten" så får man bara fram bilder från din blogg, haha

evelina hultqvist said...

jossan: ja, kul är ordet. lite töntig kanske men vad gör väl det?

klara: vilken ära! ska absolut låta bollen rulla vidare. behövs lite betänketid bara. tack och tack igen!

evelina hultqvist said...

vet inte om den kommentaren var menar som nåt drygt eller som en rolig grej? jag tror dock på det förstnämnda och tycker att du är onödig i så fall.

1. det du skriver stämmer inte.
2. om det hade varit så hade det betytt att min blogg var sjukt poppis och då hade jag blivit väldigt glad.