Hisingen runt

Okej. Sitter hemma och väntar på att någon ska komma och laga våran jävla toalett. Gjorde en felanmälan igår och dom brukar alltid komma dagen efter om det är någonting som krånglar. Dessutom kan man välja att kryssa i om det är ok att dom går in i lägenheten med egen nyckel. Jag kryssade ja. Har därför haft svårt att sova inatt, haha. Jag är så löjlig men om jag väntar på något eller har en tid att passa så vaknar jag en gång varje kvart heeela natten och dessutom drömmer jag om att det knackar på dörren, att någon kommer in i lägenheten etc. Så orolig för att missa något alltså, gud.
Igårkväll hade vi bajs och kiss över hela badrumsgolvet. Jag ska inte gå in på några detaljer annat än att det är akut att någon kommer och fixar... eh eh eh. *kräks*

Well. För att tala om nåt annat! Igår var jag ute på en liten båttur (4h) tillsammans med familjen och mammas bror med fru.
När man blir äldre kommer man på massa saker man vill göra i sin egen stad som man ännu inte har gjort, igår hade mamma kommit på att det var dags för Hisingen runt.
Jag måste säga att det var en väldigt fin liten resa, och i det trevligaste sällskapet. Min familj + mammas brors familj har alltid sjukt roligt tillsammans. Igår drack vi ganska mycket öl också, vilket gjorde det hela ännu roligare. Och självklart åt vi även dyr räkmacka, vad annars när man åker hisingen runt?

Här följer några bilder:



Pappa (som vägrar vara seriös på bild), mamma (som är en av göteborgs snyggaste 50åringar), mammas bror (aka jan guillou) samt Ulla, den första personen på jorden som jag träffade! (yes, hon är barnmorska)


Våra gigantiska räkmackor.


Inte bästa vädret för minikryssning men jag blev glad när båten visade sig ha knallgrönt golv.


Genom rutan, ut mot regnet 1


Genom rutan, ut mot regnet 2


Jag och Maggan kollar läget på utsidan.


Vill byta ölen mot kameran.


Maggan såg inte så glad ut, men det hoppas jag hon var.


Mer ut genom rutan.


Jag och mina systrar hade matchande skor och strumpbyxor.


Det slutade regna och vi gick ut och satte oss.


Min fina familj!


Vi hamnade på öppet hav.


Sedan blev det mörkt och vi styrde mot land.

3 comments:

josefin said...

jag tror inte du fattar vad jag skulle kunna göra för en räkmacka!! GUD VAD GOTT! och söt din familj är.:) hälsa dom!!

hanni said...

vad fint! jag ska också ta den där båtturen en dag snart. men, var inte du vegetarian?

evelina hultqvist said...

Ta turen någon dag med fint väder i så fall! Vi hade det mysigt, men fint väder hade varit ett stort plus.
Jag har inte ätit kött på många år, men fisk och skaldjur äter jag ibland.