AAAAAARRRRRRGGGGGGG

okej. är så jävla full och upprörd just nu.
träffade just en av dom vidigaste människorna ever - en av joels vänner.

vi var ute på nef ikväll och hade det bra. jag var lite lagom full DÅ och på sjukt bra humör. jag och joel står och håller om varandra och pratar. plötsligt springer det fram en tjej till honom och omfamnar honom. dom pratar en kort stund, sedan presenterar han mig som "evelina" (vilket jag föredrar att bli presenterad som framför "min flickvän" eller liknande). tjejen svarar med ett fnittrigt och bitchigt, "asså, vi ligger inte med varandra". jag som tycker att det är ganska jävla uppenbart att vi är ett par svarar med ett, "nej, jag fattar det eftersom JAG ligger med honom". sedan vänder jag mig om, förbannad och förnärmad men samtidigt lite småroad över människors obetänksamhet och idioti. lyssnar dock med halva örat och hör att joel efter en kort stund säger att vi bor ihop sedan ett bra tag tillbaka, varpå tjejen svarar lika självgott och idiotiskt som innan, "åhh men vad bra att du i alla fall har någon att ligga med!".
jag blir så sjukt förbannad. vänder mig om, smeker joel på magen och säger "ja, det är väl gott att ha någon att knulla". sedan går jag därifrån.

asså. jag önskar verkligen att jag kunde återge den här tjejens attityd. den var så sjukt jävla helvetes hemsk!!
vad ger henne rätten att förudmjuka/förnedra mig TVÅ gånger inom loppet av ett par minuter? och vad ger henne friheten att ta till orda på det jävla sättet?

några minuter senare kommer hon fram till mig (tillsammans med joel), lika fnittrig och löjlig och säger att, "nämen evelina (som om vi ens känner varandra!!?????). förlåt om du tog illa upp!" jag är så sjukt irriterad över hennes attityd så jag vet inte vilket ben jag ska stå på. svarar kort att jag inte förstår varför hon tar sig rätten att vara en idiot och säga sånna saker. hon försöker ta mig på armen (lika jävla drygt "glad" som innan). men jag ryggar tillbaka och svarar att det inte är okej, att hon kanske ska börja tänka lite innan hon talar och att det är sjukt bra jobbat att "råka förnärma en gammal väns flickvän två gånger inom loppet av ett par minuter. sedan går jag igen, rädd för att om jag står kvar så kommer jag nita henne.

åh shit. det är så svårt att återge. men tanken på att joel inte sa ett skit, utan fortsatte att prata med henne efter att jag gått för andra gången gör mig arg. så arg.
spelar det någon roll att dom är gamla vänner? jag har aldrig sett henne innan? hennes attityd var inte trevlig, inte vänskaplig?
det är INTE okej att bete sig så. och varför försvarade joel mig inte? varför var det "okej"? det är inte okej. varför?

10 comments:

inte nu kanske sen said...

åh jag vet precis. så typisk tjejig attityd, tyvärr. att tävla med andra tjejer, om killars uppmärksamhet/gillande/whatever. så onödigt och äckligt.

Anonymous said...

men gud vad störigt. jag hade nog lappat till henne tror jag.
men jag hade nog blivit mer arg på joel, kan jag tänka. han borde frågat va fan hon höll på med och bett henne be om ursäkt direkt för att sen bara hålla käft.

josefin said...

vilken jävla fitta alltså!hatar såna jävla grejer! E kan va likadan, blir tokig när killarna inte ens märker att det är något knepigt med situationen! GAH. jag är med din i din ilska, vilken jävla bitch! vem fan tror hon att hon är egentligen? ni har ju varit ihop aslänge!
älskar din klockrena kommentar, "ja visst är det gött att ha någon att knulla". när jag läste det så hörde jag dig när vi kör grövsta göteborgskan oxå, smeker hans mage o ba: "jaaaa, viiisst eeee ddeeeee..."

anna said...

ja, jag tycker också det var knepigt beteende, men hon var ju antagligen alkoholpåverkad och lite knäpp. men den där kommentaren ovan: "typisk tjejig attityd" gjorde mig fan ännu mer förbannad. tyvärr.

hoppas joel förstår hur det kändes för dig och att han nästa gång (men öfrhoppningsvis händer det inte igen) lägger in någon passande kommentar han med.

kram!

ghaz said...

men lord, vilken störd tjej! bara jag som får uppfattningen att hon faktiskt VILL ligga med joel? eftersom hon gjorde sån jävla sak av det? och ba reducerade dig, hans flickvän och sambo, till nån han ba "ligger med".

sköna svar du gav dock, "nej, jag fattar det eftersom JAG ligger med honom" - HAHA klockrent. jag hade nog mest ba öhh okej freak.
tycker du borde ta upp det med joel, att hon är ett fuck up är hennes sak. men han som din kille har ju liiite större ansvar, borde hålla din rygg liksom.
ifall något liknande händer igen.

- said...

"typisk o-tjejig" attityd att förnärma någon inför dennes partner!

SaraMy said...

Åh, jag förstår dig verkligen. Att sätta tjej och killstämplar på idiotiskt beteende förstår jag visserligen att man gör, men idioti är ju inte könsbestämt, det finns svin överallt.
Förstår din frustration till fullo,älskar din kommentar tillbaka, och hejar på över att du blev arg och visade det. Det finns ingenting mer kränkande än att bli reducerad till ett ligg. Som om man bara ligger med den man är tillsammans med, yeah right.
Hon var nog bara blåst, vissa människor är det. Att Joel inte försvarade dig förstår jag gör ännu mer ont. Tyvärr finns det personer som inte alltid fattar sådant där, (vilket är så himla konstigt och gör allting så himla mycket besvärligare när man måste förklara och känner sig som värsta besvärliga överkänsliga tjatiga tönten) och så finns det personer som ibland inte vill förstå det.Av olika anledningar, kanske för att han var eller är konflikträdd. Jag har inget bra svar eftersom jag ju inte har en aning om vem joel är förutom att han är din pojkvän.
Det kanske finns massa olika anledningar, inte bara en. Och säkert inte den värsta tänkbara.
Either way, man får lov att bli arg ibland. Det är nyttigt. Och ibland lite härligt, för som du skrev i senare inlägg, ibland behöver man bli påmind om varför man älskar varandra.Eller så.

Anonymous said...

Fast jag fattar inte varför du blev förnärmad? du hade ju världens chans att göra bort henne istället. Verkligen skämma ut henne, eller (som jag hade gjort) ge hemme en rak höger.
Det enda dumma var väl att Joel inte markerar inför tjejen. Han vet ju att den attityden bland hans tjejkompisar kan vara jobbig?
Tragisk tjej, verkligen TRAGISK!

/ em

Anonymous said...

Har du snackat med Joel nu efteråt? Har han förklarat sig något?

evelina hultqvist said...

ja. tydligen hade joel bett tjejen be om ursäkt. dock är hennes ursäkt inte godtagen, men det är en anna historia.