Sugen på pittsa?

Är det fortfarande någon som läser den här bloggen? Jag har ju blivit sämst i världen på det här, men jag tänker inte ge upp ännu. Det är ett fint tidsfördriv och jag är tacksam om någon uppskattar det.

Mina såkallade Joel-veckor tar mig in i någon ofrivillig datorstrejk, jag glömmer helt enkelt bort internet - och mitt andra liv där. Det är både bra och dåligt, jag ger ju upp det vackra cyberlivet, men jag är galet kär och kan inte hjälpa det. Idag lämnade dock Joel Göteborg för ännu en jobbvecka ute till havs så nu kanske jag umgås lite mer med min dator och skriva ett och annat djupt blogginlägg om mitt fantastiskt spännande och roliga liv i förorten. Sex, våld och droger tillhör fortfarande min vardag, eller nästan... om man tar bort dom två sistnämnda. Ikväll har jag tittar på TV i fem timmar, det är ångest men jag är helt tom på ork och fantasi till att hitta på saker just nu. Imorgon ska jag börja mitt nya liv, kanske lite träning och ett arbete borde inge i det? Jag tror det.

Den här veckan har varit helt galet bra. Solen har varit ens bästa vän i sällskap av bästa vänner.
Strandfesten vid Röda sten i fredags blev verkligen lyckad, massor av folk, bra stämning, perfekt väder och dans i sanden. En del galningar badade, hur man nu vågar göra det i Göteborgs förgiftade hamnområde. Värt var det i alla fall, fram tills morgonkvisten då regnet började falla, men det var det ändå dags att plocka ihop och stupa i säng. I lördags hade Johanna gardenparty, min mage var förstörd efter fredagens stora alkoholintag i kombination med för lite mat men när jag väl hade kurerat mig lyckades jag ta mig till hennes underbara uteplats där drinkbordet stod uppdukat och överfullt. Eftersom Joel hade bilen så jobbade jag inte speciellt hårt på fyllan vilket var skönt tills dagen därpå. Söndag var bästa på hela året tror jag. Vaknade utvilad efter en skön natt, åt världens godaste frukost, duschade, myste, sov lite till, myste, gjorde mig iordning för att åka mot staden där jag och Joel åt sjukt god middag och drack öl i kvällssolen på Storans uteservering. MIN FÖRSTA BÄSTA DEJT NÅGONSIN.

Här kommer lite bilder från veckan/helgen på soligheter, strandfest, min och Joels romantiska middagsdejt och lite annat gott.









2 comments:

Anonymous said...

läser varje ord i varje inlägg med nöje varje gång.

judit said...

Jag uppskattar det väldigt!