Dude



Det blev ingen glitterögonskugga i lördags, men visst var det festligt i alla fall! Jag var hallonrödrutig i velourskjorta med leopardtights, svarta tygskor, svart sjal och jeansjacka. Kände mig typ punk(?), men det var färg och mönster i alla fall och det är alltid peppande för en grå himmel. Det blev Publik-Storan-Nef maraton. Gött.
Jag insåg dock inte igår att skorna jag lånat var på tok för små, eller nåt fel var det i alla fall eftersom mina tår var alldeles blodiga när jag vaknade imorse och mina tånaglar kändes som köttsår. Imorgon ska jag lätt investera i ett par foppa. Skoja.
Hoppas alla som varit på wow i helgen har haft det fint, men det ska bli skönt att kunna gå ut snart igen utan att köa i en timme för att få sig en öl. Tristan och Isolde, turkisk peppar och popcorn blev min lilla hemmafestival.

Idag kände jag mig rätt dude när jag vaknade, värsta slickade goa frillan. Jag förevigade min bittra söndagsuppenbarelse innan jag lagade världens godaste omelett, la mig i soffan och tittade på två filmer. Ni är klockan kväll och jag är trött.
Hörs imorgon.

No comments: