Torsdagsmys, och lite fylla

Kul att idag läsa gårdagens fylleinlägg. Förvånansvärt lite felstavningar, jag undrar hur lång tid det tog egentligen?
Blev lite för mycket alkohol för en vanlig torsdag igår, men trevligt som bara den.

Jag fick en spontanpresent av Essy igår, det var längesedan någon gjorde något sånt. Gulligt. Presenten var en väldigt fin grön väska från den prickiga katten som jag blev lite kär i någon gång för längesedan, en av sex, sista kvar. Det gäller att passa på! Pussar till Essy, hon är nästan för bra för att vara sann.

På vagnen till Stigbergstorget såg jag mina gamla pojkväns tre år yngre dubbelgångare. Vad snurrigt det lät, men dom var i alla fall läskigt lika förutom att den här killen antagligen var yngre. Tyckte nästan synd om honom så som jag tittade, han trodde nog att jag försökte lägga in någon tattig spårvagns-stöt.
Hos Essy blev det hattprovning, hela gänget satt tillsist med stora hattar, glittriga baskrar och stora glasögon kring hennes lilla köksbord. Det var synd att jag inte hade med mig kameran. Vi drack vin och åt bullar. Dom bästa hängen är nästan alltid spontanhäng.

2 comments:

Anonymous said...

att stava rätt -å en fylleblogg är avundsvärt. själv stavar jag så jävla illa så jag skäms varje gång jag ser vad jag har skrivit. men roligt är det.

evelina hultqvist said...

roligt och ångestladdat är det minsann. fyllebloggningen måste fortsätta! låt oss aldrig avskräcka oss själva. blablabla herregud, vad babblar jag om? jag som inte ens är full nu.