En elektrisk ko

Jag var så grå igår så jag fattar inte ens hur folk kunde prata med mig. Trodde aldrig att jag skulle skriva sådär, men så är det gott folk. Ett erkännande kom tillsist så att människor runt omkring en ska slippa ha dåligt samvete när dom lägger handen på någon annans rumpa och ler sådär fånigt. DET ÄR LUGNT FÖR FAN, det är lugnt. Vintern är tillbaka i Göteborg, det har snöat hela dagen och jag ligger under täcket i min säng och gör ingenting.
Typiskt att det ska bli såhär just nu, att allting känns svårt, dumt och konstigt. Jag som ska fota Jesus och allt. Han kommer bli besviken.

Jag undrar hur många som fick någon på "kroken" igår, hur många dåliga fylleligg som har utdelats inatt och hur många baksmällor som är aktiva i skrivandets stund.

Jag gick hem ensam igår (såklart), satt och väntade på bussen i över en halvtimme, åkte buss i nästan en timme för att komma hem och inse att låset i dörren hade frusit igen/fast, whatever. Kul.


Jag svär. Det var årets kyligaste natt.

5 comments:

Anonymous said...

har du fått en säng nu? har för mig att du bytte bort sängen mot ett par skor, eller är jag helt ute och cyklar nu?

evelina hultqvist said...

Haha, vad fint att du minns allt det där. En säng har jag haft en ganska bra tag nu. Kändes lite hårt att sova på golvet.

Anonymous said...

oj. tack. det är ett bra betyg måste jag säga. du har bra betyg hos mig kan jag säga. jag lovordar dig ganska frekvent till folk som letar bra bloggar. blandningen text, bild, tragik, fest och tragik är genomgående genialsikt.

ge mig tips på bra suphak i gbg om man lyssnar på.. ja. du borde väl veta vad jag lyssnar på, om du läst min ett tag, och vill dansa, bli lite full och ragga.

evelina hultqvist said...

the latest virsion of the truth: jo, jag har ju blivit ganska förtjust i din blogg på senare tid måste jag erkänna.

jag tipsar sällan om suphak, folk brukar bara bli besvikna på mig också får jag skämmas.
Men andra långgatan och linné är ju väldans trevligt om man bara vill dricka lite för att sedan gå vidare och dansa.
var och hur man raggar kan jag inte svara på, men förmodligen var som helst där det är bra musik och lite alkohol inblandat, om man heter nåt annat än evelina vill säga.

kram på dig.

Anonymous said...

jag är sjukt dålig på att ragga i alla fall så det blir väl som vanligt att jag inte ens tittar på nån.
får se vad det blir. andra helgen i mars blir gbg farligt, för då penetrarar jag stan, haha.