Mer dansband till folket!

Vad glad jag blir över att ha fått så mycket tips på fin musik. Tack alla!
-

Idag är jag bakis som ett as, på folköl dessutom. Känns ganska skrattretande.

Fotade en filmpremiär igår, "FÅR JAG LOV -till den sista dansen?" hette filmen, och den handlade om dansband.
Sveriges dansbandselit minglade på för glatta livet, glada i hågen och peppade på film. Jag har ju slutat med mingelfoto och sånt ångestladdat, men det här kunde jag inte motstå. Folk hade sina leenden uppe vid öronen och stämningen var på topp, att det dessutom var gratis filmvisning och bra betalt var ju inget minus. Massa dans blev det, flamingokillarna spelade dansbandhits.
Bert Karlsson var där, den gamle godingen. Han frågade om han fick klämma på mina bröst.
Nä, jag skoja bara (önsketänkande).

Det var i vilket fall som helst inte där som folkölen serverades, utan vid Ullevi Norra. Efter att jag var klar med allt fotograferande fick jag den käkcka idéen att kika förbi Daniel en liten stund, och säga grattis på födelsedagen. Plötsligt kändes folköl ganska lockande (det enda som kunde erbjudas då man kom sent), och jag drogs med i stämningen. Daniels etta var fylld av tomma ölflaskor och fina vänner. Missade sista bussen, drack mer folle och glömde bort tiden. Betalade dyr taxi för att få komma hem till min egen säng och ladda över kvällens bilder.
Imorse skulle jag upp och jobba, det var inte kul men jag fick i alla fall intervjua en jätteskön snubbe.

Nu ska jag ta en powernap så att jag orkar med massa vindrickande ikväll.


Var tvungen att smita iväg in på toaletten för att få en stund ensam med en cool brud. / En film av Joakim Jalin.

Tilda och Vicky i Daniels trappuppgång.

3 comments:

Anonymous said...

bakis på folle is the shit...
huvudvärk på grund av folköl kan få en att näst intill döda. hellre malaria faktiskt.

Anonymous said...

Var det en tidning du fotade för då? Vilken?

evelina hultqvist said...

the latest version: bakis på folle is INTE the shit, men ändå. lite mysigt att klunka i sig några stycken då och då. haha.

anonym: inte denna gång. fotade för dom som hade gjort filmen.