Varför är den grå när den kan vara blå?

Den här staden börjar bli näst intill outhärdlig. Jag kommer ramla om jag inte får resa härifrån snart tror jag. Kanske att ett par dagar räcker, bara lite förändring och ny luft att andas.
Utanför det öppna fönstret lagar dom fortfarande taket. Jag hatar ljudet av borrar, hammare och maskiner. Idag är det tvättdag och allting som kan gå fel har gått fel hittills. Glömde hälla i tvättmedel, glömde sätta på maskinen. Fick börja om från noll när man kom ner en timme senare och trodde att tvätten skulle hängas. Det är sant.


Det här med himmelen alltså. Varför är den så grå?

3 comments:

Ddns lmmng said...

Det va ju tur ändå att du glömde sätta igång maskinen om du ändå inte hade tvättmedel i. Annars vet man inte hur det hade slutat.

josefin said...

Oh. Min dag har också varit piss. Verkligen, PISS. Det har varit grått hela dagen också, har typ inte hänt sen jag flyttade hit. Hatar det.
Jag tycker du ska komma hit. Kom ensam, en helg bara. Lovar att det kommer få dig på bättre humör.:)
Hoppas det blir bättre.
Jag ska jogga av allt, och sen sitta i badet. Mitt gröna bad, länge.

jennycatharina said...

dom borrar hos mig med, HELA TIDEN. jag var pa gransen till ett sammanbrott eftersoim jag dessutom ar sjuk och forsokt sova pa dagarna. da knackade det pa dorren och det var en tjej fran receptionen som bad om ursakt och gav mig tjugo sma juicepaket!! haha. underbara plaster pa saren.