Krims och krams

Idag tog jag mig ett litet kik i en av mina lådor med smycken och sånt dära.
varje gång jag tittar på allt jag har så kommer jag på allt jag haft som jag tappat eller som kommit bort. Här en en liten del av mitt krimskrams.


Varför man är så hemsk dålig på att ha hand om sina smycken förstår jag inte. Men så är det bara. Det mesta är ändå billigt tjafs som tappar färgen eller rostar sönder med tiden. Det är tråkigt eftersom man bygger upp en sån kärlek för små fina ting.


Borde kanske börja samla på små brickor av olika slag. Två är handgjorda och går att använda som både örhänge och halsband. Den i metell kommer från designtorget och jag vann den i julklappsspelet för några år sedan. Tyckte den passade bra som halsband/hörhänge istället för nyckelring.


Här är lite av varje, precis så som det ska vara. Ringen som kommer från H&M för längesedan var en storfavorit ända tills bokstäverna började falla "check my blog" stod det på den. Nörd-bra tycker jag! Halsbandet med läppstiftet kommer från Prickig katt, mixtapet är från london och kommer nog att vara en evig favorit, örhängerna är såklart från paris, kamerahalsbandet är handgjort bara för mig och en av dom finaste presenterna jag någonsin fått, resten är mera presenter, handgjort, lånat och kanske stulet?


Fåglar kommer alltid att vara en favorit. Saknar mina små rosa örhängen som såg ut som svanar nåt otroligt! Annars är det alltid härligt med stora färgglada tantiga diamanter och andra stenar.


Stora ringar är det som oftast händer i mina örsnibbar.


Adidasmärket var från början en nyckelring men det passade så sjukt bra som halsband så jag lånade med mig den när jag gjorde slut med mina gamla kille. Bra kap.

4 comments:

sofia said...

Var har du funnit det otroligt fina svarta örhänget i form av en fågel, inte flamingon. ?

evelina hultqvist said...

kapahls barnavdelning om jag inte minns fel. typ 20 spänn för fågeln och peacetecknet. ett riktigt kap. var inte så längesedan så om du har tur kanske det finns kvar!

Ddns lmmng said...

översta bilden påminner om nåt jag såg i en grupp på flickr. Matchbook something something. Folk som försöker få ner så mycket som möjligt i tändsticksaskar. Du borde va med.

Marie said...

jag har nu suttit och bläddrat igenom din blogg och för varje extra minut jag spenderat här så har jag blivit mer och mer faschinerad. det känns lite konstigt, för jag känner igen mig så himla mycket i dig, och det känns wierd när det är en människa man aldrig förut har träffat. nåja, det jag vill säga är egentligen bara att jag har hittat en ny favoritbloggar och att jag också älskar fåglar och blommigt, och är himla avundsjuk på dina jordglobslampor. du verkar vara en fin människa.

stor kram från mig.