We live together in a photograph of time

Både jag och Joel vaknade tidigt av oss själva idag. Solens strålar letade sig in genom våra trasiga persienner och livet kändes gött. Jag var för ovanligheternas skull på morgonen både pigg och på skitbra humör. Vi bestämde oss för att börja dagen med en promenad ner till röda sten. Det blev en bra start på morgonen med blommsterknoppar, mycket fåglar och lite sol. På väg tillbaka köpte vi gott bröd och jag hämtade mina sista bilder inför vernissaget.

Sedan var det som att någon vände blad i en bok och det började toksnöa, jag som skulle in mot stan och fota våriga människor för people! Lyckades rädda det hela genom att smita in i saluhallen och låna deras "övervåning" där jag förevigade ett av Göteborgs snyggaste par, Amanda och Tobbe.

Nu är det vitt utanför och våren känns åter igen långt, långt borta.







5 comments:

Anonymous said...

grymma bilder, som alltid! vi upplevde förresten exakt samma sak gällande vädret - igår... mycket besviken.

Anonymous said...

såg att du skulleställa ut på luderkupan på lördag! vadkul, jag kommer självklart och kolla r på dina fantastiskt fina bilder, du är så himlans duktig. vet du förresten om det blir fest där natten lång?

Anonymous said...

det är så jäkla typiskt att när man väl tror att våren har börjat visa sitt ansikte så kommer smällen tillbaka. är verkligen trött på det här med fyra årstider, även om våren i sig är fin.

evelina hultqvist said...

nat: tack, och ja - svenskt väder suger. idag ösregnar det.

marina: var du där? :)

tdvott: igår hade jag jeansjacka och solglasögon och allt var sjukt härligt. idag hade jag också jeansjacka men ångrade det bittert när det började ösregna isregn. fan.

Jersey said...

såg att du skulleställa ut på luderkupan på lördag! vadkul, jag kommer självklart och kolla r på dina fantastiskt fina bilder, du är så himlans duktig. vet du förresten om det blir fest där natten lång?