Kvibergs marknad

Efter att Joel hade målat det där fina porträttet på mig så ringde Emmeli och var pepp på någon form av lördagsutflykt. I utkanten av Göteborg ligger kviberg, varje helg är det full fart där. Mängder av folk, kultur, mat, liv, men också en massa loppis. Vi tog vagnen dit i alla fall och traskade runt i vårsolen tillsammans med många andra. Känns lite som att man har kommit till utlandet när man är där, och jag älskar det. Barn springer runt överallt, det doftar av olika maträtter från världens alla hörn, människor skriker, ropar och skrattar. Överallt ser man dom som är på riktigt, folket som har en historia, en bakgrund. Så skönt att komma frå city ibland tycker jag. Slippa shoppingpanik, senaste trenderna och dyrt kaffe.
Emmeli fyndade en fin jordglob till samlingen, och jag blev två par tygskor rikare. Sedan bar det dock ändå in till stan för kaffe, men inte så dyrt denna gången. Pusterviks uteservering är guld såhär på våren.

Kviberg är ett tips från mig om någon funderar på vad man ska hitta på en lördag eller söndagförmiddag i Göteborg.





3 comments:

Stina said...

din blogg är underbar

Anonymous said...

jag känner inte dig eller så men jag måste bara säga att du är en så grymt duktig och inspererande fotograf och person. verkligen. din blogg är fantastisk.

sofia said...

så snygga bilder!