he´s got the whole world in his hands

Älskar att gå upp tidigt på lördagar och gå på loppis och second hand. Idag gick vi inte upp överdrivet tidigt, men tillräckligt för att både hinna njuta av en god frukost och vara vid erikshjälpen strax efter öppning.
Fyndade världens finaste jordglob av mindre modell och en annan spexig lampa för fjuttiga 65 kronor! Dessutom köpte jag en lax-färgad jacka (min favoritfärg), en blommig klänning, ett pissgult 80-tals skärp (pissgult ÄR fint) och en mysig stickad tröja som jag redan vill bo i, och kommer så göra fastän den inte kommer tvättas förrän på tisdag.. om ens då.

Och jag kan lova er att om ni vill känna er extra uppmärksammade och populära någon dag när ni vandrar runt i staden, bär med er en jordglob. Folk blir som galna! Tittar och pekar och kommer fram och pratar, haha. Skulle kunna likna det vid effekten av att vara ute med den nyfödda bäbisen, eller den söta hundvalpen.




jordglob på stol och tjej i stickad tröja. fråga mig inte varför jag ser så sur ut för det är jag inte, bara den där löjliga fotominen tror jag?

3 comments:

Anonymous said...

visa dom andra fynden, hörru :)

Isbz said...

Jag är också ute efter en fin jordglob, men hittar aldrig någon för ett bra pris. Din var snygg!

evelina hultqvist said...

anonym: inte så mycket att se :) eller laxjackan är ju härlig. fotar om jag får lite tid nu i dagarna *lovar*

ibsz: Den här var ju sjukt värd pengarna. Har en stor sedan innan också, tror jag la 150 eller nåt för den. Men det är det ju lätt värt om den är i bra skick!