SUR

Igår surade jag. Jag surade över att det var tvätt och städ-dag på schemat när jag inte orkade. Jag surade över att jag inte hade några nya/snygga/fräscha kläder i garderoben. Jag surade över att jag surade.

På kvällen hade Carin Wester sin visning på Weekday, hade varit peppad på att gå ända sedan jag fick inbjudan. Plötsligt var peppen som bortblåst, någonting jag självklart surade lite över. Istället tog jag mitt pick och pack och åkte till andra sidan stan mot den enda ljusglimt som finns i det området - Jenny.
Vi beställde hämtmat, gick promenad med hunden, kollade på oviktiga program på tv, snackade skit och rökte cigaretter. Det var precis vad jag behövde.
När jag kom hem så hade Joel städat klart allting jag som inte orkat med undet dagen. Lägenheten var tipp topp och i min bröstkorg infann sig ett lugn, haha. Dessutom stod det en vas med lila tulpaner på bordet.
Dom var till mig.



2 comments:

inte nu kanske sen said...

ä l s k a r de här bilderna. du får din vardag att se ut som en fin film! love.

evelina hultqvist said...

tack! finaste komplimangen!