Beyond retro

Är helt slut idag.

1. Bröt min vita månad igår (igen)
2. Vaknade av hammarslagborr 2 cm från mitt huvud imorse! (dvs. i grannväggen)

Beyond retro öppnade sin butik här i Göteborg nu i dagarna, och igår var den stora invigningsfesten. Inte varje dag det händer någonting att se fram emot i den här stan så jag var sjukt pepp. Butiken var jättefin, och utbudet kändes på toppen. Dock var det för mycket folk om jag får säga mitt, för mycket vålds-shoppande minderåriga modeslavar i alla fall. Jag vågar inte armbåga mig fram i sånna situationer, eller jag orkar inte rättare sagt. Inget ont emot dom, det är antagligen den nya framgångsvågen och helt ärligt så tycker jag dom är så fina, men för en gammal gumma som mig blev det lite för mycket. Nöjde mig med att mingla runt lite med alkohol i min hand och en tvillingsyster vid min sida. Ser verkligen fram emot att besöka butiken i lugn och ro någon gång kommande vecka.
Efter att ha lämnat butiken haltade jag och Emmeli vidare till Lokal där vi tog oss varsin öl och tittade på våra goodiebags. Jag fick en kjol och två godispåsar. Kjolen var minst två storlekar för liten, vilket jag genast "bättrade på" genom att äta upp mina godispåsar. Emmeli gick hem för att orka med jobbet, jag mötte upp Essy och "gjorde stan". Haha. Blev en riktigt bra kväll i alla fall.

Idag tänkte jag bjuda på en riktig poserbild och en annan på mina favoritarmband, sedan måste jag lämna lägenheten så att jag slipper få panik på hur stökig och dammig den är när städ-orken inte lever.


7 comments:

inte nu kanske sen said...

du + er lägenhet är så jävla snygga!!

Isbz said...

Du har sjukt snygg stil!

Isbz said...

Du har sjukt snygg stil!

Sofia said...

snygg matta! får man fråga var den kommer ifrån och vad den kostade? =)

Anonymous said...

DU är så jävla snygg!

Anonymous said...

du är så härlig, snygg och cool, hoppas du vet det.

evelina hultqvist said...

Ni är så gölliga!

Och mattan kommer från Åhléns. Kommer inte ihåg vad det kostade, men den var billig, några hundralappar.