Helgen

Igår frågade Pieter om han fick fota mig och Emmeli för hans personliga projekt som han jobbar med nu. En sån sjuk ära!!

Konstig grej när man slussades in på mässan som "speciella gäster" till självaste Pieter ten Hoopen vars bilder lätt var höjdpunkten på hela fotomässan. Eftersom jag träffade Pieter för första nu i fredags hade jag aldrig räknat med en sån omtanke och ett sånt engagemang från hans sida. Trodde att han skulle vara upptagen mest hela tiden. För mäss-chefen presenterade han oss som "modeller", jag och Emmeli tittade lite förvirrat på varandra och undrade om vi hört rätt, sedan vände sig Pieter om och sa "just det, jag har glömt fråga. vill gärna fota er i stockholm snart, får jag det?". Att bli porträtterad av honom känns coolt, ska bli så kul att se hur han jobbar. *exalterad*

Utställningen var verkligen fantastisk, precis i min smak och precis vad jag behövde för att få upp min egen inspiration lite. Blev dessutom (såklart) sugen på att köpa massa ny utrustning. Hade jag haft pengar just nu så hade jag mer eller mindre velat köpa upp halva mässan.

Jaja, nu är det nog med mitt ordbajsande, känner mig eh.. typ självgod som ens skriver om det här men, spännande och bra helg helt enkelt.

2 comments:

Anonymous said...

FAN VA COOLT! är du galen kvinna klart du ska berätta sånt haha och ingen blir arg om du låter självgod eller skryter vilket jag iofs veerkligen inte tycker du gör.. men whaa! grattis?! :D haha

evelina hultqvist said...

haha, fint att höra. nu kan jag andas ut ;)