MINA SYSTRAR!

EMMELI


HON
Vad heter hon? Emmeli
Hur gammal är hon? 21, snart 22.
Vad var det senaste hon sa till dig? "Ring om du vill baka semlor!"
Vad brukar hon säga när ni ses? Det första som faller henne in.
Vem umgås hon mest med? Mig, Joel Astrid, Jenny och Jossan tror jag
Har hon en speciell lukt? Lite tant
Kan du hennes mobilnummer? Självklart (dessutom skiljer det bara 1 siffra mellan hennes och mitt)
Vad är typiskt henne? Att säga precis vad hon tycker, bli fixerad vid småsaker och hitta på galna fina saker.
Är hon din lillasyster? På sätt och vis.
Är hon din tvillingsyster? Ja, och min andra hälft.
Är hon din storasyster? Nej.

NI
Hur många år skiljer det mellan er? Noll.
Har ni samma föräldrar? Samma livmoder på samma gång.
Brukar ni göra saker tillsammans? Nästan alltid.
Kan ni prata om allt? Ja.
Kan ni skratta åt allt? Inte så dumma, sorgliga och jobbiga saker, eller ibland. Men vi har samma humor.

Bor ni i samma hushåll? Nej.
Är ni oftast sams ? Ja, och när vi väl bråkar, hur mycket vi än bråkar så bli vi vänner på två sekunder igen.
Tycker du att ni har en bra relation? Utan henne är jag halv.
Tror du att hon tycker det? Det vet jag.
Samma skola? Samma, dagis, lågstadie, mellanstadie, högstadie och första året i gymnasiet fram tills att Emmeli hoppade av.
Samma musik? Emmeli tycker inte så mycket om musik, eller jo men inte på samma sätt som alla andra.
Umgås ni med samma människor? Ja, dom flesta.

DU
Vad var det sista du sa till henne? "Gör en semla till mig om jag inte hinner."
Uppskattar du henne? Uppskattar är ett för litet ord.
Litar du på henne? Ja.
Brukar du sno grejer av henne? Sno och sno. Låna?
Är det du som startar era fighter? Det är nog ganska lika nu för tiden.
Ställer du upp för henne om hon behöver? Självklart.
Till sist, älskar du henne? Behöver jag ens säga det?


MAGDALENA



HON
Vad heter hon? Magdalena
Hur gammal är hon? 17
Vad var det senaste hon sa till dig? Minns inte exakt, men vi pratade om hennes skola och lite så.
Vad brukar hon säga när ni ses? Hur mår du?
Vem umgås hon mest med? William och Calle.
Har hon en speciell lukt? Ja, men den är svår att beskriva. Lite hårspray, parfym och tonår.
Kan du hennes mobilnummer? Ja.
Vad är typiskt henne? Att klä upp sig, och att prata engelska så fort hon får tillfälle.
Är hon din lillasyster? Ja.
Är hon din tvillingsyster? Nej.
Är hon din storasyster? Nej.

NI

Hur många år skiljer det mellan er? Nästan fem.
Har ni samma föräldrar? Ja.
Brukar ni göra saker tillsammans? Nu för tiden hittar vi på mer än vad vi gjorde förr, jag fotar henne ibland, så ses vi i stan några gånger i veckan.
Kan ni prata om allt? Jag tror det.
Kan ni skratta åt allt? Inte så dumma, sorgliga och jobbiga saker, eller ibland. Men roliga saker.

Bor ni i samma hushåll? Nej.
Är ni oftast sams ? Nu för tiden är vi nästan alltid sams, värre var det för några år sedan.
Tycker du att ni har en bra relation? Den blir bättre och bättre för varje dag, och även om vi bråkat en del under våra uppväxtår så har omtanken alltid varit extremt stor.
Tror du att hon tycker det? Jag hoppas det.
Samma skola? Jag går inte i skolan, men under ett par år gick vi i samma skola.
Samma musik? Nej, inte alls.
Umgås ni med samma människor? Jag tycker väldigt bra om hennes vänner, och hon tycker nog om mina också så det händer titt som tätt.

DU
Vad var det sista du sa till henne? Antagligen "puss puss gumman" i telefon.
Uppskattar du henne? Verkligen.
Litar du på henne? Ja.
Brukar du sno grejer av henne? Inte så ofta, men hon har mycket fint så ibland lånar jag (om det är storleksmässigt möjligt)
Är det du som startar era fighter? Tror inte det. Inte längre.
Ställer du upp för henne om hon behöver? Självklart.
Till sist, älskar du henne? Behöver jag ens säga det? Klart jag gör!

2 comments:

Anonymous said...

Hej. Kan vi inte fa lite tips om hur du redigerar dina bilder? Och sa undrar jag i vilken alder borjade du med fotografering, och hur kommer det sig?

Kram, Lisa

evelina hultqvist said...

ABSOLUT! Sånt ät svårt att förklara hur man gjort ibland. Men jag visar gärna en före och efterbild som kan vara intressant och ger tips.

Jag började fota någon gång under högstadiet. Fick låna min pappas analoga kamera och var den första eleven på skolan NÅGONSIN som ställde mig i det mörkrum vi hade där. haha.
Från början var foto bara en rolig grej, att enkelt sätt att föreviga "snyggdagar" och få ur sig diverse känslor som man inte kunde sätta ord på. Sedan har det bara växt sig starkare och viktigare för varje dag.