Räddningsjoppar



Igår när jag satt och åt lunch i köket så dök den här joppen upp PRECIS utanför mitt fönster. Inte varje dag det händer när man bor på sjunde våningen. Först blev jag rädd, sedan blev jag ännu mer rädd när jag såg var han kom ifrån. Fick upp bilder av hur det brann skitmycket i grannlägenheten när jag satt där ovetande och sörplade i mig nudlar med majs.
Men plötsligt så började han hissa ner sig igen, utan nån brinnande mormor i famnen. Inte ens en liten katt! Konstigt tycker jag. Undrar vad han gjorde?

4 comments:

Malin och Eliska said...

vilken väldigt fin blogg du har.

evelina hultqvist said...

tack så mycket! en pepp att höra sånt :)

Anonymous said...

Det där är min pappa!
Det går inte att rädda personer i några utav lägenheterna om det brinner. Därför som dom är där titt som tätt. Och så bor det en liten gubbe på madrass i källaren. Med stearinljus och kisseburk bredvid.

evelina hultqvist said...

varför känns den här kommentaren bara väldigt skum? vem är kissgubben? borde man vara rädd för honom när man smyger runt nere i källaren?