En liten fotolek eller ett tidsfördriv

A picture of you in your home.
Middag vid mitt lånade köksbord i mitt nya hem.

A picture of you very drunk.
Stockholm förra vintern. Byxorna gick sönder och även några hjärnceller.

A picture of you on your birthday.
Faktiskt enda bilden som togs på mig och Emmeli på vår 50-års dag!

The youngest picture you can find of yourself in digital form.
Jag och Emmeli alldeles färska. Ganska stor skillnad på kroppshyddan på den där tiden om man säger...

A picture of you in one of your favourite outfits.
Är det sommar vill jag ha bara ben, kort skön klänning, tygskor och keps!


Är det vinter så är jag gärna inlindad i så stora halsdukar som möjligt.

I hemmet går jag gärna naken eller i väldigt konstiga klädkombinationer. Mitt no 1 favvokombo är jeansväst. Bara.

A picture of you making a goofy face at the camera.


Tre bilder fick det bli eftersom den här bildserien är så klockren.

A picture of a night you regret.
2009. Här var jag full, dum, ung och förvirrad. Åkte och mötte mitt ex mitt under födelsedagsfirandet av min nya kärlek.

A picture of you truly being yourself.
När jag är med henne.

The most recent picture of you.
Ett par timmar sen, i hissen på väg ner i tvättstugan. Tog den mest pga wacko tvätt-klädsel.

A picture of you being ridiculous.
Väntade på en kille jag träffat endast en gång innan iklädd denna sköna skrud.

A picture of you showing off a new haircut/color.
Gick från mörkbrun lågluggad till rödhårig och kort lugg.

A picture of a time in your life that’s over, but you wish it wasn’t.

Att vara ett barn.

A picture of a time in your life that’s over, and you couldn’t be more thankful that it is.
När mamma låg här. Bland annat.

A picture of you when you were anything but happy.
Maj, 2012. Jag och Adam hade precis gjort slut och jag hade livskris på hög nivå.

A picture of you that you had no idea was being taken.
Emelie fotade mig och snoppsbaguetten på Paris gator.

A picture of you when you were a different person than you are now.
En ung hiphip-brud!

A picture of you with someone you love.
Systrarna mina!

A picture of how you’d like the world to see you.
Som en spexig liten filur kanske?

A picture that describes how you’d like to spend every day.
Gärna här...


...i sommarväder med ett gäng fina vänner.

A picture of a time when everything was changing.
När jag låg här och förstod att mitt liv skulle bli lite bättre.

A picture that makes your heart hurt.
Vill inte att du går.

A picture that makes your heart smile.
Min lilla pappa som indiangosse.

No comments: