VIKTIGASTE FRÅGAN I VÄRLDEN

Har legat vaken halva natten och mått illa. Fattar inte vad det är för fel på mig. Ska testa en kur med Omeprazol och se om det hjälper. Om inte kommer mitt liv att bli mindre roligt.
-


Här kommer dock en viktig fråga till er!
VAD ÄR DET HÄR FÖR NÅT?
Vi hittade den här grejen när vi var på våran masthuggspromenad här om dagen, och tyckte den såg äcklig ut. Men vi kunde inte alls komma på vad det är för nåt. Förslag som har kommit upp är bland annat:

- en tidigare lös hundbajs (nu frusen)
- en tvättsvamp
- en spya (från random djur, kanske hund)
- ett bröd
- en eremitstack


Så nu behöver vi din hjälp. VAD ÄR DET FÖR NÅT?!?!


(klicka på bilden så ser ni den större)

15 comments:

Anonymous said...

om det är hundbajs så måste det vara en jäkligt stor hund. tvättsvamp, visst, men jag tror inte det.
den är på tok för rund för att vara spya.
bröd... njae...
ser ut som en gigantisk kärna i en aprikos. men det är knappast troligt.

Hampus said...

Jag röstar helt klart på Tvättsvamp. En såndär äkta ifrån fina korallrev söder ut.

Omeprazol gör susen, men det tar några dagar tills det kickar in! Fick ju magsår på morgonen efter Nyårsafton.. Igen. Men nu är det lugnare efter lite medicinering.

Vi hörs snart igen. Uppdateringsdags snart!

Anonymous said...

Tina upp den i lägenheten och se vad den luktar och hur konsistensen är.

Anonymous said...

Jag tycker defenitivt det ser ut som en tvättsvamp. Gissade på det redan innan jag läste dina funderingar.

Anonymous said...

Jag röstar för att det är en moss-bit eller nån slags lav. definitivt nåt som växt tror jag på.

Anonymous said...

SÄKERT NÅGOT FRÅN YTTRE RYMDEN!

Anonymous said...

det är en tvättsvamp,som någon sa förut!
en sådan "real" tvättsvamp, ingen gjord av plast eller så.

tove said...

eller en klump av mossa! hur troligt det är vet jag inte men ändå. någon slags mossa ser det i alla fall ut som. annars måste det vara en såndär "fin" tvättsvamp.

Anonymous said...

det är en gammal tvättsvamp!/josefin

Caht said...

en naturlig svamp sak kanske?

Caht said...

sån dära skitsak som växer på vissa trädstammar liksom?

evelina hultqvist said...

haha. kul att alla är så aktiva med att lista ut vad det är. men ännu är jag inte nöjd. tror inte vi hittat hem så att säga.

min syster sa här om dagen att det kunde vara ett spya från random svenskt "vilddjur". det lät ganska nära sanningen tycker jag.

Anonymous said...

Ser inte ut som en tvättsvamp. Bröd tror jag. Har ni spara den?

Anonymous said...

jag är rätt 100 på att det faktiskt är mossa. kolla noga.

evelina hultqvist said...

nej vi har inte sprat den i rädsla för vad det faktiskt var. haha. kul att ta hem och spara nåt som sedan kanske visar sig vara skitäckligt. haha.

mossa alltså, vad för slags mossa? jag tycker det kändes alldeles för mycket som en klump för det. men kanske :)