pyssel

fyra dagar i midsommarveckan ordnar vuxenskolan en pysselkurs för handikappade/funktionsnedsatta ungdomar. på den kursen har jag befunnit mig veckans alla förmiddagar och en stund till.
idag var det avslutning och fem nöjda söta tjejer som deltagit på kursen tog hejdå av varandra, packade påsar med glittrande pyssel-prylar och åt jordgubbar.

-
jag som assistent fick också en chans att pyssla lite. någonting jag inte gör speciellt ofta fastän jag gärna skulle vilja.
med mig hem hade jag en väldigt fin låda som jag klätt in i blommigt tyg, och i den låg min lilla döskalle-nyckelring, ett par pärlringar (som är tänkta att bli örhängen) och min lilla sjömansring. dessutom har jag gjort en ljusstake av betong och eget papper med blommor i! haha. jag var sjukt nöjd när jag kom hem till mina föräldrar och visade mina verk. fotade dom alldeles nyss så att ni också får se! :)



Hela gänget samlat framför sina saker.


När jag kom hem fotade jag mina egna grejer. haha.


Min ask var blå inuti.


Döskallenyckelringen!


Sjömansringen som är gjord av en knapp. Mycket simpelt, men fint.

No comments: