5 år av mig

2005


En pose jag tydligen körde flitigt med för ungefär fem år sedan. Fin frisyr på vänstra bilden tycker jag.


Feministisk bildkonst. För stor plastbågar utan glas i. Vad ska man säga?


Försökte vara "ghetto". Använde keps.


Jag och Jenny var fast i blond-träsket och gillade det både två.


Jag lärde mig var riktig urringning var, och körde på det. Fullt ut. Haha.


Hade en grej för stickade mössor av olika slag. Den gula är helt okej än idag, men stickade kepsar? Herregud.


Sjalar på huvudet gillade jag också. Men det gillar jag ju än idag.


Jag hade en ganska fin lugg ibland.


Missbruk av kajalpennan, synthklubb i "hiphop-kickers" outfit och ständigt den där gubbkepsen. Men jag var poppis hos herrarna.


Blekare än blekast.


2006


Helt jättenyvaken. Den här bilden ger mig ångest på riktigt. Att veta att man aldrig kommer få tillbaka den där fina friska rynkfria persiko-tonårshyn! Haha. Störd att jag redan åldernojjar.


Hade ett sjukt stramt ansikte i mina unga år! Haha.


Fotade mig själv extremt mycket under 2006. Hur orkade jag posa och hålla på så mycket? gubbkepsen var en ständig accessoar. Lika så dom där glasögonen. Gud alltså.


Smygrökte ibland och kände mig cool. Så cool att jag var tvungen att fota mig själv när jag posar häftigt med ciggen hängande ur munnen.


Baggy-Ejan. Hade dessutom lånat Emmelis glasögon för att få en lite mer sofistikerad look. Kommer ihåg att jag kände mig snygg och streetig.


Liten studenttjej med för stora solisar.


Såg ungdomlig och söt ut.


Var på festival i hängslen och (skjut mig) dom där jävla glasögonen!


Vi festade var och varannan dag. Och aldrig blev man bakis!


Jag hade världens finaste blonda hårfärg.


Några andra nörd-glasögon och min älskling t-shirt.


2007


Blev glasögonorm PÅ RIKTIGT och var stolt.


Jag körde på den avslappnade stilen med baggyjeans, träningsoverallsjacka och den ständiga sjalen som jag älskade.


Perukstadiet.


Page i svartvitt eftersom den i själva verkat var knallrosa. Men jag tyckte det var fint.


Hade en grej för modebloggbilder tydligen. En av bilderna var faktiskt med i modette! Haha.


Började med knuten (jag var före lykke li!!). Gillade bling blig och tydligen att posa ute i naturen.


Jag har fin lugg.


Håret får växa över sommaren medans jag dricker massa öl och har det bra.


Sedan är det hårkaos. Jag överväger att klippa av mig allt, och tror nästan att jag gjort det också.


I sista sekunden ändrar jag mig och blir mörkblond istället. Men det känns tråkigt.


Då gör jag det som jag lovat mig själv att aldrig göra. Färgar det brunt.



2008


Mitt hår är ingen frisyr alls. Jag har varit sjuk länge och det har bara fått växa. Jag känner mig tråkig.


Jag klipper luggen kort och älskar det.


Jag får rödbrunt hår hos Björn Axén inför en hårmodellsklippning.


Är hårmodell för Björn Axén och får en frisyr som både kan se kort och lång ut. Jag tycker det är skitkul att plötsligt vara korthårig.


När det börjar växa ut så kommer mina lockar fram.


Jag utforskar min lite mer maskulina sida, och är tillbaka på fejk-brillorna. Men absolut bara innanför stängda dörrar.


Jättemörkt hår och mörka ögonbryn.


Mitt mörkaste hittills.



2009


Körde fullt ut på bandet i håret. Det var mycket uppskattat men ibland svårburet om man vill undvika fjortisrocker-looken.


Börjar missbruka hatt. Perfekt när man har svårt och slitet hår.


I hemmet kan ma köra på luvan, men mest om det är Joels tröja.


När det började bli vår kunde jag få utlopp för mitt missbruk av blommiga klänningar. Passade även på att ha en utsläppt hår dag utan huvudbonad. Det hör till ovanligheterna.


Bandet åter på med jämna mellanrum.


Precis nyfärgad och jätterödhårig. Svårt att se mig själv i spegeln utan att bli förvånad.


Nyvaken i Joels skjorta, fin och röd i håret.


Fortfarande rött. Men det går åt det orangea hållet. Har plötsligt utsläppt hår mer än någonsin.


Bilden är tagen här om dagen. Jag kör på "raggar-looken", mitt hår är orange och jag trivs ganska bra. Tror dock att det är dags för lite mer lugg snart.

8 comments:

ghaz said...

assnygg rakt igenom!!!!!!!!!!!

men askul att jag känner igen vissa av dom tidiga bilderna och jag minns att jag ogillade dig då HAHA. förlåt, ska aldrig ogilla dig igen :C

erica said...

åh vad kul! jag älskar sådana här det-här-är-jag-genom-åren-inlägg. underbart!

ina said...

wow så snygg du är och vilken inspiration jag får!

Anonymous said...

roligt att se en så lång tidsperiod. jag har ju trots allt bara hängt med dig på äventy i... vad kan det vara.. snart 2 år?
ibland önskar jag att det jag själv hade dokument så där.
men det finns ingenting. när jag dör kommer man, förhoppningsvis, bara finnas som ett vagt fragment i människors minne. annars är det som att jag aldrig har funnits.
känns lite tragiskt.

klara said...

orka vara så sjukt fin i allting!! jag vill också passa i allt! åh. avis!!

Anna Ileby said...

Fan vad snygg du är! Jag tycker du ska köra på den där superkorta luggen igen, det voore fint tuill det långa håret!

Anonymous said...

ojoj snyggsnygg

j said...

HUR FORT VÄXER DITT HÅR EGENTLIGEN? *förvirrad*
i alla fall, den färgen du har nu är skitsnygg!!!