Idioter

Gick hem tidigare igår från en av årets bästa tillställningar för att jag skulle upp tidigt idag och gå en hjärt&lung räddnings kurs *duktig*.
Eftersom resvägen dit från mitt hem nästan var lika lång som hela kursen så behövde jag gå upp ASTIDIGT. Trist igår när jag ville stannat ute, men imorse när jag väl kommit upp så kände jag mig hurtig och redo att lära mig rädda lite liv.
MEN när jag kommer till lokalen där kursen ska hållas är det tomt. Jag möts av en nervös kursledare som hostar fram att dom andra antagligen bara är lite försenade...

visst

Det slutar med att inte en jävel dyker upp och jag står där som ett fån och blir tillsagt att åka hem igen med orden, du var ju jätteduktig som dök upp i alla fall. VADÅ JÄTTEDUKTIG SOM DÖK UPP??!?? Här jobbar vi med handikappade barn och ungdomar men inte en enda person behagar dyka upp en onsdag morgon för två timmars betald HLR-kurs? Vad är problemet?? Ni borde få sparken allihopa! Jag borde få era pengar!

Serri, om jag inte hade varit på så bra humör sedan innan imorse så hade jag säkert börjat gråta där. Haha. Är inne i en så känlig period. Fatta att jag hade kunnat,

1. Gå med alla andra ut igår och ha kul
2. Sova ut imorse
3. Slippa dränkas i regnet som en dum katt


Äsch. Det är inte alls det värsta. Det värsta är att man blir rädd för att skaffa barn i framtiden, för tänk om det blir handikappat och mitt barn blir tvunget att hjälpas av sånna som inte ens kan hjälpa sig själva genom lite vettig och viktig utbildning. Idioter.

3 comments:

josefin said...

MEN, du fick prata med mig på skype för att du var hemma!:D

ghaz said...

det är fint att du är så helhjärtat engagerad ejan, skitfint verkligen. fokusera inte på andras uppfuckningar, det är deras problem och karma kommer att slå tillbaka när dom minst anar det. puss!

evelina hultqvist said...

*känner mig duktig*