Mönsterutmaningen

Igår var jag inne på Annikas blogg och läste om hur hon blivit inspirerad att köra en klädutmaning som hon skrev så här om:
"Under 35 dagar ska jag ha på mig mina 35 klänningar. Innan dessa är avverkade får inga nya klänningar köpas in.
Detta är ett sätt att hitta tillbaka till kläder man glömt och inte känna att man behöver nytt hela tiden, men även en chans att rensa garderoben från de plagg som möjligtvis passar bättre i någon annans garderob."


Jag blev pepp jag kände att jag ville vara med för att kanske återupptäcka gamla bortglömda plagg i garderoben eller bara inse att vissa kläder passerat sitt bäst före datum. Jag äger dock inte klänningar för en hel månad så jag anpassade utmaningen lite för min egen garderob och bestämde mig för att köra en mönster-månad.

Nytt mönster på ett klädesplagg varje dag alltså. Och jag börjar med ett lite blygsamt mönster på en klänning i den inte lika blygsamma färgen orange. Det här blir kul!

Följ mina uppdateringar på instagram om ni vill, där heter jag ejan.


No comments: