Jag bryr mig

Här om dagen fick jag ett mail från min vän Emerentia som löd så här:

Hej kompisar och kusiner!
Jag tänket mest be om en lite tjänst. Jag har kommit på en idé som plötsligt blev en site. Den handlar om att bry sig och att påminna och peppa sina kompisar att gå och göra cellprovet för livmoderhalscancer regelbundet, och speciellt när kallelsen kommit i bredvlådan. Själv har jag inte gjort det än av ren skräck, men har lovat mig själv att göra det i veckan.
Jag skulle blir världens gladaste om ni ville skicka ett litet vykort och påminna de ni bryr er om lite extra mycket, eller lite extra lite också för den delen! Och vill ni blogga/berätta/sprida ännu mer är det också alldeles jättevälkommet!
Vi lanserar siten med pressmeddelande och liknande imorgon, men jag tänkte ge er en lite förtitt för att jag gillar er.
Här är adressen: http://jag-bryr-mig.se/
och hashtagen är #jagbryrmig, så klart.
Och har ni inte testat er på länge, snälla gör det, för det vore fantastiskt om vi alla fick leva hemskt länge och vara friska hela tiden, så klart!

Tänkte att jag skulle länka vidare av den enkla anledningen att jag bryr mig om er!

No comments: