Kvinnodagen ja

Borde kanske skriva något om kvinnodagen. Men den här dagen har inte varit den bästa av dagar. Kom hem från skolan först framåt kvällen och fick kasta mig på disk, dammsugare och andra roliga grejer för att fräscha upp lägenheten inför en visning. Dessutom stod slamsug och jobbade hos grannen och doften som spred sig längs med gatan var inte nådig. Var trött, hade ont i magen och kände mig som ett hembiträde lagom till att Adam ett par timmar senare kom hem från sin fotbollsmatch i exakt samma sekund som hon som skulle titta på lägenheten också dök upp. Jag ville vara delaktig i visningen men insåg ganska snabbt att jag inte hade hennes uppmärksamhet för fem öre. Då kände jag mig ännu mer som ett hembiträde och blev sur istället. Hoppas på bättre tider i morgon.

1 comment:

jennycatharina said...

<3
jag hade mensverk hela dagen, diskade efter de sunkiga männen i min korridor och kände mig också som en hemmafru. men sedan vände det och vi skålade och så.

puss!