Påskvibben som aldrig kom


Sitter i mitt kök och försöker känna påskvibben, men den vill inte riktigt infinna sig.
Termometern utanför fönstret visar 22 grader (!!!), Har försökt påska till det med gul mössa, och dessutom har jag två nya och fantastiskt fina armband som jag fått av Ann Louise, jag borde alltså känna mig sjukt redo att möta staden men icke.
Vad är det som blir fel vissa dagar när man inte vill något hellre än att hoppa på cykeln och komma hemifrån men ändå trallar man runt fullt påklädd i lägenheten några timmar längre än man borde? När man vill hitta på något, men VAD blir en sån stor fråga så att man istället bli lite smått apatisk.

3 comments:

inte nu kanske sen said...

hear hear. har suttit med en kopp kaffe i typ två timmar fastän jag bara vill ut i det fina vädret. och när man är klar att gå så ba nä om man skulle ta och diska. cp

Cecilia said...

Alltså, de där armbanden - vet du möjligen var de kommer ifrån? Affär alltså?

evelina hultqvist said...

tack o lov tog jag mig i kragen och cyklade ner på stan precis efter detta ångestinlägg. en ramlösa och cigg i solen gjorde gott.

cecilia: klicka på namnet Ann Louise, tjejen som gav mig armbanden så kommer du till hennes hemsida. armbanden säljs på webshoppen och i ett par utvalda butiker och kostar 399 om jag inte minns fel.