Bitterfittan talar

Blä. Det känns verkligen som att jag alltid håller käften och ler när det kommer till jobb fastän jag ibland blir ledsen av det. Folk är ibland så otrevliga. Många förstår inte hur mycket arbete som ligger bakom. Andra vill liksom bara köra med en. Men man måste ju ha pengar, man måste ju överleva så oftast biter man bara ihop i sånna situationer och låter sig själv hönsas med, eller gör ett jättejobb för världens minsta slant.
Aldrig någon som verkar tänka på att man faktiskt försöker leva på det man gör.

Ibland blir jag bara trött. Varför lyckas jobbtiderna alltid krocka med dom få sakerna jag vill hinna med på helg eller fritid? Och varför är jag så dum att jag jobbar så lite så att jag inte kan säga nej i dom situationerna?

Äh. Får ta mig i kragen och skaffa ett liv.

3 comments:

Gråt-Pulla said...

Man ska aldrig bara hålla käften.

Anna Ileby said...

Folk tror alltid att man VILL göra saker, helst gratis! Bara för att man tycker det är roligt jobb innebär det inte att man gör det gratis. Folk är snåla. Men om man sätter ner foten och står upp för sin sak så betalar de oftast, annars är de inte värda att jobba för! Heja dig

evelina hultqvist said...

Anna: Håller med dig till fullo, och det är så frustrerande. Heja dig också!