Daniel Rehn

Igår söp vi till med Daniel Rehn. Det hela började på dagtid då jag och Joel hamnade vid samma bord som Daniel på Publiks uteservering. Vi hade ätit god lunch ute i solen för att fira ett år som kära och lyckliga när en nygråten, ciggsugen Daniel slog sig ner vid vårt bord.
Självklart började ölsuget smyga sig på efter maten, fint väder och ledighet betyder ju väldigt ofta öl. Plötsligt satt vi alla tre uppe på ett berg och jag tittade på när två öldrickande gossar släckte din törst i eftermiddagssolen.
Så fortsatte det, i äkta a-lagar style ända tills jag fick återbud från jobbet och vi bestämde oss för att köpa lite vin. Sedan blev det kväll, vi lagade middag, lyssnade på fin musik och pratade om livet. Tillsist blev vi allihopa ganska så fulla och det var dags att lägga sig eftersom det faktiskt bara var tisdag.

Så gick det i alla fall till när jag och Joel firade ett år i sällskap av Daniel Rehn.


Daniel lovade att ta en romantisk gullig bild på mig och Joel, men det slutade med noll kort på oss två och massvis med rökning i fönstret.

No comments: