Upplösningen kommer kanske imorgon istället?

Okej. Idag var det alltså dags för upplösningen på gårdagens lilla tvilling-spex på jobbet.

Folk pratade bakom min rygg, det var uppenbart. Jag undrar ifall dom diskuterade hur jag lyckats med både hårblekning, och hårförlängning på bara en kväll. Antagligen gick upp ett ljus för dom flesta, men allihopa var för stolta för att erkänna sitt "missag".
Den trevliga killen som jag pratar lite med hade kommenterat "mitt" vågade frisyrbyte till Emmeli igår, och inte ens till honom hade hon sagt nåt. Idag var det jag som fick skämmas när han spillde ut sitt kaffe då jag var tillbaka som om ingenting hade hänt, i min blonda naturligt-knullruffade hårman.

Jag kände i vilket fall som helst igen blickarna jag fick. Dom sa:
- OSS KAN DU INTE LURA?
Vi lurade dom så hårt, utan att det ens var meningen. Men ändå höll dom käften.

No comments: