Hade nästan glömt bort hur det kändes


Idag är det underbar och fantastisk vår, det är tröjväder, solsken, grönska. Det är nyckelpigor, getingar, fåglar, flugor och fjärilar. Idag har jag suttit ute på en filt på balkongen i strumpbyxor, klänning och bara en tunn liten jacka. Jag har läst böcker, ätit banan, druckit kaffe och skrivit på lite jobb-grejer. Och vet ni vad, det var nästan FÖR varmt emellanåt, mössan var definitivt överflödig! Våren är min favoritårstid, den får mig alltid att tänka på bra och roliga saker, den får mig att känna mig fri, hoppfull och frisk och pirrig i kroppen.
Folk promenerar där nere på gatan i bara t-shirt, typiskt sverige att klä av sig så mycket som möjligt redan den första varma dagen, haha. Vill så gärna ha lite värme och ljus. Får inte glömma att det var flera decimmeter snö för bara en vecka sedan, och svinkallt. Kom inte tillbaka. Snälla våren, säg att du stannar den här gången.

5 comments:

A said...

du skriver så fint.

evelina hultqvist said...

anna: tack!!

evelina hultqvist said...

anna: tack!!

Anonymous said...

våren är här, så in i bängen härligt. Du är vårfin och dina bilder är så trevliga!

MVH

Anonymous said...

gillar strumpbyxbilden skarpt! (den på dig också)