Dagens berättelse

Ännu mera sjukhus idag, men ett nytt ställe och nya människor. Jag börjar bli trött på det här samtidigt som jag är väldigt tacksam att folk vill hjälpa en att må bra. Jag har ju ytterligare ett litet problem, och det är ju det lilla dilemmat att vissa delar i min kropp har haft en tendens att hoppa ur led i tid och otid under min uppväxt. Däribland min käkled, och det är den stora anledningen till dagens läkarbesök. Troligtvis kommer jag få leva med knäckande och knäppande i käkarna resten av mitt liv så fort jag ska öppna munnen, men smärtan ska gå att ta bort med hjälp av att lägga käken i rätt läge och minska trycket när jag biter ihop på natten med hjälp av den gamla goa bettskenan. En ny sådan är på väg till mig nu, fint sällskap i natten vill jag lova!

När jag gick ut från sjukan insåg jag att vädergubbarna på tv hade haft rätt, det var den varmaste dagen på hela 2008. Jag ångrade bittert mitt klädval av långbyxor och jacka, och kavlade upp byxbenen. Underbart, underbart väder!
Efter att en fågel hade bajsat i mitt huvud idag vid min förmiddagskaffe fick jag ett utomjordiskt sug efter tröstshopping.

Det slutade med,
- En svart klänning
- En brun klänning (Kommer säkert lämna tillbaka den för att den var dyr, men det kändes tillfredställande för stunden)
- En orange klänning (kanske det mest otippade köpet ever. Orange liksom, vem vill vara stop-skylt? Tydligen jag?)
- Två svarta strumpbyxor (Samma som jag haft innan med prickar och mönster)
- Ett par shorts (Det var rea och dom bara hängde där, helt perfekta, gubbrutiga och utstrålade "kom och ta mig evelina", så då gjorde jag det)

Jag hann även med:
Redbull med Peter
Kaffe med Jenny och Johanna
Glass med Jenny och Johanna
Mat med Jenny, Johanna, Emmeli och Vicky
Öl/Vatten/chillinötter med Jenny, Johanna, Emmeli, Vicky och Elias

När vi väl hade satt oss på våran uteservering upptäcke jag till min stora fasa och shoppingutmattning att min klänning/t-shirt som i själva verkat är ett nattlinne med många år på nacken var vänt ut och in! Hatar känslan av att ha tagit på sig kläder fel. Knäppt knappar fel, öppen gylf, lappar som sticker upp, ut och in, whatever! Jag är bäst i världen på sånna "tabbar".

Sedan var klockan plötsligt mycket och jag var alldeles utmattad efter sjukt mycket skratt och dåliga ordvitsar och mina fötter luktade skunk och klänning/t-shirtfelet störde mig så jag tänkte att det var dags att åka hem, ta en dusch och uppsöka soffan. Och här är jag nu!

BRAAAAAAAAAA DAAAAAAAAAAG!!!

Har säkert tusen särskrivningar, stavfel och bokstavsfel/byten men jag orkar inte kolla det nu för sängen känns plötsligt ovanligt lockande...
Firar med den utlovade.

PUSS!

5 comments:

Anonymous said...

skit i sär skrivnignar och stavfeel. det spelar ingen roll när det är ett så underbart bra inlägg. och fågelbajs på huvudet är ju inte varje dag man får. bara en sån sak förgyller ju ens hela vecka.

Anonymous said...

du vet väl att det betyder tur att få fågelbajs i huvudet!?

evelina hultqvist said...

tlvott: härligt att du tycker det, känns bra :) fågelbajset var en fantastisk hårkur. har aldrig haft så glansigt och tjockt hår förut.

sissel: en fågel har kanske viskat det i mitt öra nån gång? HA HA. nej, men man kan ju alltid hoppas.

Anonymous said...

när man läser din blogg vill man vara din kompis. det hade varit roligt om du ville lägga ut klippet från småstjärnorna. hejdå.

evelina hultqvist said...

anonym: haha aww, vad fint sagt!
ska göra mitt bästa för att få upp det där gamla klippet på bloggen. är inte så teknisk av mig, har precis lärt mig länka ;) kram