Fågelkvitter

Har suttit ute i solen och spelat "Ett geni i familjen" med mig själv och lyssnat på fågelorgier. Sedan kom Emmeli ut på balkongen med fruktsallad och glass. Så fort hon hörde allt fågelkvitter började hon prata om hur sjukt det egentligen är att vi tycker att det låter vackert att höra fåglarna skrika efter kärlek, altervativt pöka på varandra.
Mitt i allt solsken och roliga samtalsämnen började det plötsligt ösregna. Ett tecken från Gud på att jag borde göra lite nytta tänkte jag och ringde alla dom där jobb och sjukhus-samtalen som jag inte orkat med tidigare under dagen. Jag som vanligtvis är rädd för telefoner blev peppad och ville ringa mer men telefonnummren tog slut, allihop.
Så jag drack kaffe och spelade jag lite Betapet istället. Nästan lika bra.
-
Läste precis artikeln om Autisterna i perimärnummret av Novell. Tycker dom hade valt lite tråkiga bilder, men det skulle ju vara ett genomgående ganska dystert tema så jag förstår att dom inte tog nakenbilderna backstage eller flummiga hoppbilder, men ändå.. man behöver ju alltid nåt att kaga på. Tycker absolut ni ska läsa artikeln, det är en väldigt tragisk men fin historia. Eller förresten: KÖP TIDNINGEN! Den kommer ut nu i slutet av april.

Och gå in och lyssna på autisterna: Autisterna

No comments: